Omuz Ağrılarında Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-15 13:42. Okunma 2270.

Kas-iskelet sistemi hastalıklarında bel ve diz ağrılarından sonra en çok şikayet edilen hastalık olan omuz ağrılarını ve fizik tedavi seçeneklerini inceleyeceğiz.

Omuz ağrılarının en büyük sebebi rotator cuff olarak adlandırdığımız omuz bölgesinde yer alan küçük kasların yırtıklarıdır. Omuz ağrılarının diğer sebepleri de kas yırtıkları haricinde, sıkışma sendromu, tendinit, aşırı kullanım ve tendon kopması olabilir. Omuz ağrıları en çok 40-50 yaş grubu bayanlarda görülür.

Omuzda sıkışma sendromu veya rotator cuff yırtığı olan hastalarda şiddetli omuz ağrısı, hassasiyet, kol hareketlerinde kısıtlılık, ve kaslarda güçsüzlük gibi şikayetler ön plandadır. Ağrılar genellikle omuzun ön-üst ve yan taraflarındadır. Nadir de olsa omuzdan başlayan ağrı dirseklere kadar yayılabilir. Ağrılar omuzun baş üstünde olan hareketlerinde artış gösterir ve hastalar genellikle gece uyutmayan ağrılardan şikayet ederler.

Yine omuz yırtıklarında krepitasyon adı verilen omuzdan gelen çıtırdama sesleri de işitilebilir. Güçsüzlük şikayeti ise genelde hastanın ağrı nedeniyle kol hareketlerini pek kullanmaması dolayısı ile gelişir. Aynı zamanda bu hareketsizliğe bağlı omuz ekleminde sertlik oluşur ve buna bağlı eklem hareket kısıtlılıkları ortaya çıkabilir.

Omuz sıkışma sendromunda ve omuz yırtıklarında fiziksel muayene ve klinik testler çok önemli bir yer tutar.

Omuz Ağrılarının Konservatif Tedavileri

Omuz ağrılarını azaltmak için ağrı kesici ve anti-inflamatuar ilaç enjeksiyonları, kortizon enjeksiyonu yapılır. Bunların yanında nöral terapi de oldukça faydalı bir enjeksiyon tekniğidir. Omuz ağrıları için fizik tedavi de güçlendirme egzersizleri, kuru iğneleme, bantlama tedavileri, eklem hareket açıklığını artırmaya yönelik egzersizler, omuz ve scapula mobilizasyonları, omuz germe egzersizleri uygulanır. Elektroterapide de sıcak ve soğuk uygulamalar, TENS ve ultrason omuz ağrılarını azaltmada faydalıdır.

Omuz Ağrıları omuz ağrısı fizik tedavi omuz kas yırtıkları omuz sıkışma sendromu