Omuz Ağrıları ve Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-13 22:39. Okunma 2018.

Omuz bölgesindeki ağrılar genellikle kısıtlı olan bölgelerde görülür. Hastanın hangi omzu ağrıyorsa o tarafa yatması güçleşecektir. Oluşmasının nedeni ise belli değildir. Ancak omuz ağrıları şeker hastalarında daha hızlı bir şekilde gelişir. Bazen dışarıdan gelen darbeler sonucunda da omuz ağrısı oluşabilir. Bir takım romatizmal hastalıklar vardır ki onlar omuz ağrılarını ön plana çıkarırlar.  Omuz ağrılarında önemli olan konu omzun donuk bir şekilde bırakılması değil hareketlerin devamının sağlanmasıdır. Omuz bölgesinde hafif bir ağrı varsa o zaman hastaya ilaç ve kas gevşetici uygulanabilmektedir. Bunun yanı sıra hareket tedavisi de önem kazanır. Orta ve de ağır bir omuz ağrısı varsa o zaman fizik tedavi kesinlikle şarttır. Bu durumdaki hastalardan. 20-25 seans şeklinde fizik tedavi uygulaması görmesi istenir.

OMUZA YAYILAN AĞRILAR

Omuz eklemlerinde herhangi bir hastalık yoksa o zaman vücudun başka bölgesinden gelen ağrılardan şüphelenmek yerinde olacaktır. Örneğin baş, sırt, çene gibi farklı eklemler omuzlara ağrıların yayılmasına neden olabilir.  Omuz ağrısı çeken bir kişinin muayene esnasında tüm doku ve organları da aynı zamanda gözden geçirilmelidir.

OMUZ İMPİNGEMENT SENDROMU

Omuz eklemi sabit değildir bu nedenle de omzun dönme hareketi yapması gerekir böyle durumlarda bu kas grubunun sıkışıp incinmesi durumu söz konusu olabilir. Bu da kısmen de olsa kasların zedelenmesi ya da yırtılmasına yok açar. Eğer ki omuzda tam bir yırtık saptanmışsa zaman ameliyat gerekir ancak kısmi bir yırtık durumunda fizik tedavi etkili olacaktır. Genellikle bu şikâyetlerin birinci nedeni omuz üzerine düşmekten kaynaklanır.

Omuz Ağrıları ve Fizik Tedavi Omuz Ağrıları fizik tedavi tedavi fizik omuz kas gevşeticisi omuz ağrısına çözüm omuz ağrısı nedenleri omuz ağrısı için ne yapmalı