Manuel Terapi Nedir?

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-08 20:16. Okunma 2161.

Manuel Terapi Nedir?

Fizyoterapistler ve doktorlar tarafından eklemlerde meydana gelen blokaj, çıkık ve diğer yerinden oynamaların elle tedavi edilerek olması gereken duruma geri getirilmesidir. Manuel terapi sıklıkla kas, kemik, eklem ve bağ dokusu sorunlarını tedavi etmek için kullanılır. Omurga ve iskelet sistemlerindeki ağrılar da oldukça iyi bir şekilde manuel terapi ile tedavi edilir. Elle tedavi edilen bazı sorunlar manuel terapi sayesinde kısa sürede çözülebilmektedir. Birçok fizyoterapist uzmanlık sonrası özel eğitim aldığı bu tedavi yöntemi için profesyonel olarak çalışmaya başlar.

Manuel Terapi Tarihi

Hipokrata uzanan manuel terapi tarihi, teknolojinin gelişmesine rağmen geçerliliğini yitirmemiştir. Manuel terapide uygulanan tekniklerin  birçok fizyolojik sorun karşısında iyi bir tedavi uygulaması olması, başarılı sonuçların alınmasını sağlamaktadır. Bu tedavi yönteminde hastalığın anatomik, nörofizyolojik ve biyomekanik açıdan değerlendirilmesi yapılır. Her hastaya farklı bir tedavi yöntemi uygulanır ve bu yöntemlerin düzenli olarak yapılması sonucu birçok problemin çözülmesi sağlanır.

Manuel Terapi Hangi Hastalıklarda Etkilidir?

Tedavi yöntemi olarak tercih edilen manuel terapinin uygulandığı hastalıklar genelde farklı bölgelerde oluşan sorunlar olsa da, çözümleri aynı şekilde uygulanabilir. Bu hastalıklar:

- Baş ve boyun ağrıları,

- Romatizmal hastalıklar,

- Yumuşak doku sorunları,

- Eklem sorunları,

- Aşırı stres ve gerginlik,

- Geriatrik sorunlar,

- Omurga sorunlarıdır.

Manuel Terapi Nasıl Uygulanır?

Tedavi her hasta için özel olarak planlanır. Sorun olan bölgeye yönelik seanslar halinde gerçekleştirilir ve bu konuda eğitim almış uzmanlar tarafından yapılır. Elle uygulanan tedavi yönteminde her bir yere dokunulduğu zaman hastanın sorunlu olan bölgelerinde rahatlama görülür. Tedavinin uzun süreli yapılması ve düzenli olarak devam ettirilmesi etkisini arttırmaktadır.

Manuel Terapi Konseptleri

Asırlardır uygulanan manuel terapi konseptleri Maitland, McKenzie, Mulligan, Kaltenbornevjenth gibi dünya çapında gelişmiş olan konseptleri vardır. Bu konseptler, üzerinde yıllardır çalışmalar yapılan osteopati ve karyopraksi şeklinde de gelişmiştir. Holistik bir tedavi olan osteopatide vücut bütünen incelendiği için çok fazla tercih edilmektedir. Karyopraksi ise, eklem blokajının açılmasınık sağlayan bir tedavi yaklaşımıdır. Her iki yöntemin de uzman ve eğitimli fizyoterapistler tarafından uygulanması mümkündür.

manuel terapi nedir manuel terapi manuel terapi tedavisi