Manuel Terapi Nedir?

Yayınlanma Tarihi: 2016-07-12 14:10. Okunma 1999.

Manuel terapi nedir?

Tıp dilinde Manus(el), Terapi(tedavi) kelimelerinden oluşmuş özel teknikler ve el hareketleri uygulanarak oluşturulmuş modern tedavi yöntemidir.

Manuel terapi hastanın anatomik yapısı ve hastalığına uygun olarak yapılan baskı, germe, çekme işlemlerinden oluşur. Hastanın dokularına uygulanan ve el becerileri kullanarak uygulanan pasif hareketlerdir.

Manuel terapi kimlere uygulanır?

Bel fıtığı, boyun fıtığı, eklem ağrıları omurda kilitlenme, eklem kilitlenmesi gibi sorunlar yaşayan hastalara uygulanır.

Manuel terapi nasıl uygulanır?

Uygulama yapılmadan önce hastanın tüm fiziksel durumu incelenir. Bunun sebebi ise hastanın başka bir problemine farklı bir tanı konulabilir. Kemik dizilimi dikkate alınır. Hastanın kas kısalığı veya güçsüzlüğü olup olmadığı kontrol edilir. Manuel terapiye özgü hastanın eklemlerinde kilitlenme veya eklem fonksiyonlarında bir problem olup olmadığı tespit edilir. Gerekli bilgiler esasına göre uygun tedavi belirlenir e uygulanır.

Manuel terapi hastanın sorununa direk müdahale ettiğinden dolayı kısa sürede cevap verir. Birden fazla problem olduğu zamanlarda uygulama seansları uzayabilir. Omurların dizilimdeki problemleri, kas ve eklem problemlerini çözüme kavuşturmak terapinin esas amacıdır.

Manuel terapi kimlere uygulanmaz?

Kırığı olan hastalarda,

Eklem romatizması olan hastalarında,

Eklem iltihaplanma sorunu olan hastalarda,

Kemik erimesi olan hastalarda,

Kan sulandıran ilaç kullanan hastalarda ve yaşlılarda ise mecbur kalınmadıkça uygulanmamalıdır.

Manuel terapi yöntemi bir masaj yöntemi değildir. Tıp doktorları ve fizyoterapistler tarafından uygulanmak zorundadır.

manuel terapi manuel terapi nedir manuel terapi istanbul