Manipülasyon ve Manipülasyonun Kullanıldığı Hastalıklar

Yayınlanma Tarihi: 2016-08-19 15:17. Okunma 1857.

Manuel terapi esasen elle tedavi anlamına gelen, kas iskelet sistemi hastalıklarının tedavisinde günümüzde tüm dünyada çok yaygın bir sekilde kullanılan bir tedavi yöntemidir.  Tarihi çok eskilere dayanan bu elle tedavi yöntemi ile ilgili Çin'de 5.000 yıl öncesine ait duvar resimlerinde masaj ve manuel terapileri gösteren çizimler bulunmuştur.

Omurga ve eklemlerdeki ağrı ve fonksiyon bozukluklarının tedavisinde uygulanan manuel terapi, manipülasyon, mobilizasyon, masaj teknikleri gibi yöntemleri içerir.
Manipülasyon ekleme anatomik hareket sınırlarını aşmaksızın, elle uygulanan kontrollü ve ani birtakım bastırma, germe, döndürme gibi manevralar ve tekniklerle uygulanır.

Manipülasyon kısıtlanmış olan omurga ve eklemin hareket açıklığını yeniden kazandırır, kemik yapıların simetrisini sağlar ve yumuşak doku problemlerini düzeltir. Manipülasyon tedavisinde hedeflenen amaç bozulmuş olan biyomekaniğe bağlı olarak gelişen ağrının giderilmesi ve normal hareketliliğin kazandırılmasıdır.

Manipülasyon sırasında uygulanan ani kuvvet eklem içine doğru sıkışmış kapsülün serbestleşmesini, eklem çevresindeki kas spazmının çözülmesini, sinovyal yapılar ve kapsüldeki yapışıklıkların ortadan kalkmasını sağlar ve tendon ve bağlardaki değişikliklere bağlı olarak eklemdeki kısıtlılık da ortan kalkar.

Manipülasyon Aşağıdaki Hastalıklarda Uygulanabilir
-Akut ve kronik boyun ağrıları ve bel ağrılarında
-Omuz ve dirsek gibi eklemlerin yumuşak dokulara bağlı ağrılarında
-Kas iskelet sistemi kaynakli torasik ağrı