Kuru İğneleme Nedir?

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-24 10:08. Okunma 1991.

Çağımızın hastalığı, kas–iskelet ağrıları, çoğu insanda görülebilen bir rahatsızlıktır. Hareketsiz yaşam, uzun süre bilgisayar başında oturma, hızlı kilo alımı nedenleriyle ortaya çıkan bu ağrılar günlük hayatı da olumsuz yönde etkilemektedir. Kuru iğneleme tekniği son yıllarda kas-iskelet ağrılarının tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Deneyimli hekimler ve fizyoterapistler tarafından yapıldığında yüksek oranda başarı sağlanmaktadır.

Çoğu zaman akupunkturla karıştırılsa da, aralarındaki benzerlik sadece aynı ince iğne kullanımıdır. Bel-boyun fıtığı, kas romatizmaları, sırt ağrılarında kullanılan kuru iğneleme tekniğinde amaç, sertleşen kasların gevşemelerini sağlamaktır. Direk kas spazmının olduğu bölgeye uygulama yapılır. Halk arasında kulunç olarakta bilinen bu bölgelere batırılan iğneler sayesinde, kaslar uyarılarak gevşemesi sağlanıyor. İğnenin içerisinde herhangi bir ilaç yer almaz, tamamıyla zararsız ve tedaviye yönelik bir yöntemdir. Muayenesi yapılan hastaya belli aralıklarla kuru iğneleme tedavisi uygulanır. Seans süresi, ağrının ne zamandır olduğuna, yerine , şiddetine, hasta yaşına bağlı olarak belirlenir. En az bir, en fazla 5 seans şeklinde uygulanan yöntemin, çok ilerlemiş vakalarda seans sayısı doktor kararıyla arttırılır. Kuru iğneleme öncesi, soğuk ve sıcak şoklarla kas gevşetilmesi sağlanır.Buda iğneleme yönteminin başarı şansını oldukça arttırır

Kuru iğneleme tekniği yapılan araştırmalara göre, ilaç ve fizik tedaviye oranla çok daha başarılı. İlaç kullanılmamasından dolayı, olabilecek yan etkiler yaşanmıyor. Önemli bir nokta da kuru iğneleme yöntemiyle beraber, verilen egzersiz programlarına da uyulmasıdır. Aksi durumda bir süre sonra yine ağrıları yaşamak muhtemel.

kuru iğneleme kuru iğneleme tedavisi akapunktur