Kuru İğne Tedavisi Kimlere Uygulanabilir?

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-13 22:38. Okunma 2722.

Kuru iğne tedavisi genelde 12-15 yaşından sonra ihtiyaca bağlı olarak herkese önerilebilir. Kuru iğne tedavisi olacak kişide başka bir hastalığında aynı zamanda olması uygulamanın durdurulmasını gerektirmez.  Özellikle bazı hastaların iğne fobisi olabilir bu hastalar tedavi sürecinin başında korkuyor olsa da onların bu uygulamadan zarar görmesi söz konusu değildir. Kuru iğne tedavisinde hastalar bir miktar acı hissedebilir, bu doğaldır, ayrıca kuru iğneleme bittikten sonra 24 saat süren bir miktar hafif ağrı da çekebilirler bu da beklenen bir durumdur. Fakat bu ağrılar kalıcı değildir aksine iyileştirmeyi hızlandıran bir tekniktir.

Bu tedavi şeklini akupunkturdan ayrı tutmak gerekir çünkü burada iğnenin vücutta kalma süresi uzun değildir. Bazen birkaç dakika içerisinde iğne tekrar çıkarılır. İğne tedavisinde kanama olmayacağı için kişide herhangi bir kan kaybı ya da kanama durumu söz konusu olmaz. Özellikle de kan tutması olan hastaların bu konuda kendini güvende hissetmesi gerekir.

Hamilelik döneminde de kuru iğne tedavisi uygulanabilir ancak burada bir takım koşulların da yerine getirilip tamamlanmış olması gerekir.

Kanser hastalarına da kuru iğne tedavisi uygulanabilir ve başarılı sonuçların ortaya çıktığı da gözlemlenmiştir. İğne tedavisi olan bir kişi de ağrıların dindiği de açıkça ortadadır. Kanser hastalarının en çok şikayet ettikleri konuların başında ağrılar gelir ancak bu durumdaki kişilerin genel bir tarama testinden geçtiğini düşünürsek ağrıların kansere bağlı değil buna eşlik eden kas ve tendon ağrıları olduğu görülebilir.

Kuru iğne tedavisi hangi hastalıklarda uygulanır?

Kuru iğne tedavisi özellikle kas romatizması olan kişilerde boyun ve bel fıtığının tedavisinde omuz ağrılarında ve buna benzer bölgesel ağrı durumlarında etkilidir. Kollarda ve bacaklardaki ağrılarda iğne tedavisinin sıklıkla yapıldığını görebilirsiniz.