Kırık Sonrası Fizik Tedavi Neden Önemlidir?

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-13 13:30. Okunma 6060.

Kemik kırıklarında en sık görülen hata, kemik iyileştiği zaman tamamen olayın bittiği zannedilmektedir. Oysa kırılan kemik dokunun etrafında kemiği yerinde sabit tutan bağlar, yumuşak dokular, kıkırdak dokular ve kaslar da bulunmaktadır. Kemikte kırık olduğu zaman ona yapışan kaslarda sıvı birikimi, yırtık, kopma, dejenerasyon (hasarlanma) oluşabilmektedir.

Kırık sonrasında alçıya alınan veya ameliyat sonrasında belirli bir süre hareket ettirilmeyen bölgede kaslarda zayıflık baş gösterir. Fizik tedavide kırık iyileşme sürecinde hem bu kaslar güçlendirilir hem de hasarlı olan diğer yumuşak dokuların iyileşmesi için bir takım cihazlar uygulanır.

Kırık sonrasında fizik tedavide kullanılan rehabilitasyon cihazları, manyetik alan tedavisi, lazer, ultrason, compex elektrik stimülasyonu, flüdo terapi, Tens gibi cihazlardır. Bu cihazlar hem kırık iyileşmesi sürerken, yumuşak doku iyileşme sürecini hızlandırır, hem de kasların bir an evvel güçlenmesine yardımcı olur.

Kırık sonrasında uygulanan fizik tedavi de bu gibi elektro terapi cihazlarının yanı sıra fizyoterapistlerin uyguladıkları rehabilitasyon egzersizleri aslında fizik tedavi sürecinin en önemli kısmıdır. Uygulanan bu egzersizler sayesinde hastalarda kas zayıflıkları, ağrı, ödem, kas kısalıkları, ve eklem sertleşmelerinin önüne de geçilmiş olur. Bu tür kalıcı eklem hareket açıklığı sorunlarına yol açılmasını önlemek için yapılacak olan fizik tedavi çok önemlidir. Ayrıca rehabilitasyon süresince ve daha sonrasında, hastalar evde de fizik tedavi hareketlerini yaparak, iyileşme sürecini hızlandırmış ve katkıda bulunmuş olurlar.

kırık sonrası fizik tedavi kırık fizik tedavi kırık sonrası fizik tedavi hareketleri evde fizik tedavi