Kalça Kırığı Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-12 20:05. Okunma 2273.

Kalça kırıklarında fizik tedaviden bahsetmeden önce dilerseniz hangi kırıklar kalça kırıkları olarak kabul edilmiştir buna bir değinelim. Kalça top şeklindeki kemiğin bir yuvanın içerisine girdiği bir eklem türüdür. Uyluk kemiğinden gelen femur başın birleştiği boyun kısmında ve bunun daha alt noktasındaki kısım olan trokanterik bölgede meydana gelen kırıklara kalça kırıkları denilmektedir.

Kalça kırıkları daha çok yaşı ileri olan kişilerde görülür. Bu hastaların doktora başvurduklarındaki şikâyetlerini başta ev ortamında düşme ayağın takılarak denge kaybı yaşanması oluşturmaktadır. Kalça kırıkları erkeklerde daha az görülür. Genç yaşta kalça kırıklarının en büyük nedenini ise trafik kazası ya da daha yüksek bir yerden düşmek oluşturur.  Kalça kırığı sonrasında özellikle kasık bölgesinde ve kalçaya doğru yayılan çok şiddetli bir ağrı oluşur ve hasta yerinden kalkamaz.  Kalçası kırılmış bir hastanın doktor muayenesinde kırık olan bacağın daha kısa olduğu ya da dışa doğru olduğu gözlemlenir hasta ayağını hareket ettirdiğinde ise bu ağrı şiddetine dayanamaz.

Kalça kırıklarında tedavi süreci farklıdır. Burada hastaya kalça protezi uygulaması yapılır. Eğer ki hastanın yaşı genç ise burada çivi ile tedavi uygulamasına gidilir. Hastanın ameliyat sonrasında yataktan kalkmaması istenir ve daha sonrasında ise hasta ayağa kalktığında fizik tedavi uygulamasına başlanır. Kalça kırığı fizik tedavi uygulaması oldukça zorlu bir süreçtir ve bu süreç içerisinde doktorun önerilerini dikkatle takip etmek gerekir. Ortopedi hastalıklarında deneyimli fizyoterapistler bu konuda size yardımcı olacaklardır.

kalça kırığı fizik tedavi kalça kırığı fizik tedavi Kalça Kırığı Fizik Tedavi uygulaması Kalça Kırığı ameliyatı fizik tedavi uygulaması