Kalça Ağrısı ve Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-07-11 07:35. Okunma 2007.

Kalça ağrısı maalesef çok fazla kişinin hayatını zehir edebilecek bir hastalıktır. Kalça vücudumuzda sahip olduğumuz en büyük ekleme sahiptir. Bu sebeple de yaptığımız bütün hareketlerle bağlantılıdır. Eklemlerimizde ise kemikler arası sürtünmenin oluşmaması için kıkırdaklar mevcuttur ve bu kıkırdaklar zaman zaman ters hareketlerde aşırı kilo alınmalarında ve yıpranmalarda aşınmaya sebep olabilir.

Kalça Ağrısının birçok nedeni olabilir bunların da başında yaşlanma olabilir. Az önce de belirttiğimiz gibi yıpranan kıkırdaklar eklemleri koruyamaz hale gelir ve kemiklerin birbirine sürtmesi ile de ağrı başlayabilir. Kalça ağrısının bir başka muhtemel sebebi ise iltihaplanmadır. Eklemlerin hareket etmesine yardımcı olan bir sıvı eklemlerimizde bulunmaktadır. Bu sıvının fazlalaşması veya iltihap durumunda eklemdeki boşluk azalır ve hareket halinde zorlanılmaya başlanır. Kalça ağrısına sebep olan en yaygın sebeplerden bir tanesi de kireçlenmedir. Kalçada uyluk kemiği ve kalçanın sonunda bulunan kıkırdağın kireçlenmesi sonucu oluşur. Kıkırdak sürtünmesi ile benzerdir. Yaşlı insanlarda kalça ağrısı ise kırık sebebi ile olabilir yaşlandıkça incelen kemikler kolayca kırılabilmekte bu da dayanılmaz bir ağrı vermektedir.

Kalça ağrılarının ise tedavisi sebebinin belirlenmesi ile yapılmaktadır. Çünkü her sebebin başka bir şekilde çözümü olması muhtemeldir. En yaygın ve ilk başvurulan sebep ise ilaç tedavisidir. İlaçların türüne göre ağrıyı azaltan, kemik kaybını aşınmasını azaltan ve eklemdeki hasarı önleyenler vardır. Yine iltihap ile alakalı durumlarda ise iltihap sökücü ilaçlar bulunmaktadır. Enjeksyonlar da yine iltihaplı ekleme direk enjekte edilerek çare olmaya çalışılır. Bir başka ve son çare ise ameliyat olmaktır. Kalçada aşınan yerin değiştirilmesi ve yenilenmesi gibi işlemler uygulanabilir.

kalça ağrısı kalça ağrıları kalça ağrısı fizik tedavi