Göğüs Ağrısı ve Nedenleri

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-23 21:04. Okunma 5533.

Göğüs ağrısı öncelikli olarak kalp hastalıklarıyla ilişkilendirilse de, gerçek çok daha farklı olabilir. Eğer kalp sorunları ihtimalini listeden sildiyseniz, miyofasyal ağrı sendromu yaşıyor olabilirsiniz. Bu tür bir durumda göğüs ağrısı fizik tedavi ile geçirilebilmektedir. İskelet kaslarının travma geçirmesi sonucunda (akut veya kronik) miyofasyal kas ağrıları oluşur ve göğüs bölgesinde ağrılı noktalar oluşabilir.

Miyofasyal Ağrı Kaynaklı Göğüs Ağrısı Nedenleri:

-          Travma geçmişi (trafik kazası, ameliyat, kemik kırığı vb.)

-          Hareketsizlik (masa başı işlerde çalışma, uzun süre bilgisayar karşısında oturma kaynaklı)

-          Besin ve vitamin yetersizliği

-          Yapısal iskelet sistemi bozuklukları (omurga yapısında bozukluklar, bir bacağın diğerinden kısa olması vb.)

-          Hormonal veya metabolik bozukluklar

-          Kronik enfeksiyon, alerjik reaksiyonlar gibi immün yetersizlik sendromları olabilir ve bunlardan kaynaklanan göğüs ağrısı fizik tedavi ile çözümlenebilmektedir.

Uzman ellerde göğüs ağrısı fizik tedavi ile çözüme kavuşabilir. Eğitim almış sertifikalı fizyoterapistler manuel terapi, osteopati, kuru iğneleme, bantlama ve çeşitli germe ve güçlendirme egzersizleri gibi tedavi metodları sunmaktadır. Düzenli fizik tedavi sonrasında kas ağrıları diner ve kişinin yaşam kalitesi kayda değer ölçüde iyileşme gösterir. Fizik tedavi iskelet ve kas sistemine etki eden bir tedavi yöntemi olduğundan, başvurduğunuz kişilerin ve tesislerin kalifikasyonlarını kontrol etmeniz gerekir. Eğitimsiz ve tecrübesiz kişiler nedeniyle sağlığınıza zarar verebilir ve hareket sisteminizi kalıcı bir biçimde sakatlayabilirsiniz.

göğüs ağrısı göğüs ağrısı nedenleri göğüs ağrısı nasıl geçer miyofasyal ağrı sendromu