Fizik Tedavide Traksiyon Uygulaması

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-28 12:26. Okunma 18537.

Fizik Tedavide Traksiyon Nasıl Uygulanır

Fizik tedavide traksiyon tedavisi, genellikle boyun ve bel bölgelerinde kullanılan bir tedavi şeklidir. En basit anlatımıyla traksiyon, spinal bölge rahatsızlıklarında uygulanan bir çekme tedavisidir. Çekme işlemi, spinal bölgenin çevresinde yer alan kas ve yumuşak dokunun uzatılması aynı zamanda da eklem aralıklarının arttırılması ya da kırık kemiklerin birbirinden uzaklaşması amacıyla uygulanır. Bu uygulama sonucunda spinal bölgedeki rahatsızlık ortadan kalkar ya da azalır. Kasların ve yumuşak dokunun uzaması ve eklem aralıklarının genişlemesi, spinal bölge içindeki sinirlerin rahatlamasını yani hastanın ağrısının azalmasını ya da hareket kabiliyetinin artmasını sağlar. Böylece hastanın yaşam kalitesinde artış meydana gelir.

Traksiyon tedavisi, hastanın şikayetine göre farklı türlerde uygulanabilir. Ağrının miktarı ya da hastanın hareketlerinde herhangi bir engel olup olmamasına bağlı olarak, farklı traksiyon uygulamaları fizik tedavi uzmanı tarafından tercih edilebilir. Traksiyon tedavisinin sınıflarına bakacak olursak ana sınıflandırma süreye ve uygulanan kuvvete göre ikiye ayrılır. Süreye göre ve kuvvete göre uygulanan traksiyon tedavileri ise kendi içlerinde de sınıflara ayrılırlar.

1- Süreye Göre

- Sürekli Traksiyon

- Statik Traksiyon

- İntermitan (aralıklarla) Traksiyon

2- Kuvvete Göre Traksiyon

- Manuel Traksiyon

- Yerçekimi yardımıyla traksiyon

- Ototraksiyon

- Su içinde traksiyon

- Mekanik traksiyon

- Motorize traksiyon

- Spinal dekompresyon

Sürelerine göre traksiyonlara bakacak olursak, üç çeşit traksiyon da yaklaşık 10 – 14 gün süreyle uygulanır. Bu tedavilerdeki farklılık, uygulamanın süresi ve kullanılan ağırlık miktarına bağlıdır. Sürekli traksiyonda seans süresi uzun ancak uygulanan ağırlık miktarı düşükken, statik ve aralıklı traksiyon tedavilerinde ağırlık miktarları artar ancak seans süreleri artan ağırlıkla orantılı olarak kısalır.

Kuvvete göre traksiyon tedavisinde ise manuel traksiyon elle uygulanır, diğer çeşitlerin hepsinde ise bir cihaz kullanımı söz konusudur. Bu tedavileri fizik tedavi uzmanı, hastanın durumuna, ağrının ya da hareket kısıtlılığının durumuna ve rahatsızlığın hangi bölgede olduğuna bağlı olarak seçer ve uygular.

fizik tedavi traksiyon traksiyon bel fıtığı traksiyon