Fizik Tedavide Osteopati Uygulaması

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-05 17:54. Okunma 2048.

Osteopati yaklaşık 100 yıl önce uygulanmaya başlanan bir tedavi yöntemidir. Günümüzde de vücudun fonksiyonlarına işlevsellik kazandırmak amacıyla uygulanır. Bu tedavi yöntemiyle vücuttaki fonksiyon bozuklukları tespit edilir ve sonrasında tedavi uygulanır.

Uygulanan tedavi ile hastalıkların nedenleri bulunur ve tüm sorun kökünden halledilir. İlk olarak ABD’de uygulanan bu yöntem zamanlar Avrupa’ya oradan da Asya’ya yayılmıştır. İnsanların tüm organları sistematik olarak birbirine bağlıdır ve ayrı ayrı bir çalışma söz konusu değildir. Osteopati tedavi yöntemi de vücudu bir bütün olarak görür ve hastalıkların nedenlerini bularak tedavi eder. Çünkü vücudun bir bölümündeki rahatsızlık tüm vücuda yansır hastalıklar sadece fiziksel değildir duygusal, sterse dayalı ve alışkanlıklardan kaynaklı rahatsızlıklar da vardır. Bu sebepten ötürü tedavi bir bütün olarak düşünülmelidir. Genelde osteopati tedavisi almak isteyen kişiler bel, boyun ve eklem ağrısı şikayeti olan kişilerden oluşur ancak bu tedavi yöntemiyle çok daha fazla hastalığı iyileştirmek mümkündür. Astım, alerjik hastalıkları, baş dönmesi, migren, baş ağrıları, sinüzit, siyatik, kulak çınlaması gibi çok sayıda hastalığı bu tedavi yöntemiyle iyileştirmek mümkündür. Manipülatif terapiler günümüzde çok fazla rağbet görmektedir.

Osteopatlar tedavi için ilaç kullanımı yapmazlar. Hastalığın fizyolojisine etki ederek tedavi uygularlar. Tedavi öncesi hastalar ön muayene olur ve hastanın psikolojik durumu, sosyal durumu göz önünde bulundurularak bir program belirlenir. Tedavinin bu konuda uzmanlaşmış ve belgeli kişiler tarafından yapılması gerekir.

fizik tedavi Osteopati yöntemi osteopati osteopati nedir Osteopati uzmanı