Fizik Tedavide Lokal Enjeksiyon Uygulamaları

Yayınlanma Tarihi: 2016-07-04 05:01. Okunma 2309.

Fizik tedavinin çeşitli uygulamaları bulunmaktadır. Bu uygulamalar hastanın rahatsızlığına göre belirlenerek, tedaviye başlanır.  Şimdi fizik tedavide lokal enjeksiyon yöntemlerine bir göz gezdirelim ve bu konuda sizleri bilgi sahibi yapalım.

Lokal enjeksiyon fizik tedavide sıklıkla kullanılan yöntemler arasında yerini alır.  Bu tedavi kas ve iskelet ağrılarında oldukça fazlaca kullanılır. Tedavi genellikle olumlu sonuçlar verir ve fizik tedavide etkin yöntemler arasında yerini alır. Bu uygulama genel olarak tek doz şeklinde hastaya enjekte edilir. Bu tek doz verilen ilaç sayesinde, hastalarda kısa sürede iyileşme sağlanır. Tek doz kullanıldığı içinde hastaya herhangi bir yan etkisi de bulunmamaktadır.  Bu uygulama omuz, dirsek, el bileği, avuç içi, kalça, diz, ayak bileği gibi eklem bölgelerine uygulanabilir. Omuzda meydana gelen kas problemleri, dirsek kısmına da genellikle tenis gibi spor dalları ile uğraşanlar için, avuç içinde meydana gelen ağrı ve hareket problemlerinde, kalça ve kalça çevresinde ortaya çıkan sorunlarda, dizde meydana gelen kireçlenmeler, ağrılar ve bunun gibi problemlerde, ayak bileği ağrılarında lokal enjeksiyondan faydalanarak, hastanın tek bir doz enjekte edilerek, kolaylıkla sağlığına kavuşması sağlanabilir.

Yukarıda da belirtilmiş olunan eklem problemlerinde lokal enjeksiyon yöntemi basit, yan etkisiz ve sonuç odaklı bir yöntem olduğundan çokca tercih edilir. Bu uygulama uzmanlar tarafından hastaya yapılmaktadır.

fizik tedavi lokal enjeksiyon fizik tedavi eklem ağrıları