Fizik Tedavi Nedir? Fizyoterapist Ne Yapar?

Yayınlanma Tarihi: 2018-04-17 11:34. Okunma 1803.

Fizik Tedavi Nedir?

Fizik tedavi fiziksel yetersizliği ve günlük yaşama adaptasyonu bulunmayan dokuları fiziksel açıdan onararak günlük yaşam kabiliyetlerini artırmaktır.  Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, fiziksel ve fonksiyonel bozuklukların tanı ve tedavisini kapsar. Fizik tedavi, vücuda dışarıdan uygulanan sıcak, soğuk uygulamalar, elektrik akımları, masaj ve egzersiz ile ağrıyı kesmeye yönelik uygulamaları içeren ve kas iskelet sistemi hastalıklarında ya da yararlanmalarında uygulanan ilaç dışı bir tedavi şeklidir. Ağızdan verilen tedavilere ek olarak ya da tek başına uygulanabilir.

Rehabilitasyon ise doğuştan veya sonradan ortaya çıkan, kaybedilmiş hareket kabiliyetinin tekrar kazandırılmasına yönelik tedavidir.Rehabilitasyonda amaç, hastayı bedensel, psikolojik, sosyal, mesleki ve meslek dışı konularda ve eğitimde, çevresel kısıtlılıklar ve fizyolojik-anatomik bozukluklara rağmen olası en yüksek duruma getirmektir.

Fizik Tedavi Hangi Alanlarda Uygulanır?

Çok geniş uygulama alanlarına sahip olan fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları, Akut ve kronik ağrı tedavisi, Romatizmal hastalıklar tedavi ve takibi ,Ortopedik rehabilitasyon ve spor yaralanmaları ,Nörolojik ve nöromuskuler hastalıkların rehabilitasyonu , Pediatrik rehabilitasyon, Kadın Doğum Rehabilitasyonu, Sporcu Rehabilitasyonu,  Metabolik kemik hastalıkları (Osteoporoz vb.), Doğumsal veya edinsel eklem ve kemik bozuklukları, Yanık sonrası rehabilitasyon, Kardiyak rehabilitasyon, Geriatrik rehabilitasyon gibi alanlarda uygulanabilmektedir.

Fizyoterapist Ne Yapar?

Fizyoterapistler üniversitelerin 4 yıllık Sağlık Bilimleri Fakültelerinden mezun olmuş profesyonel  fizik tedavi uygulayıcılarıdır. Fizik tedavi hastalarının tedavi programlarını belirler ve uygularlar. Hastalara elektroterapi, egzersiz uygulamaları, manuel tedaviler, nörolojik rehabilitasyon uygulamaları, cihaz uygulamaları ve daha bir çok uygulamayı bizzat yapan profesyonele fizyoterapist denmektedir.

fizik tedavi nedir fizyoterapist ne iş yapar fizik tedavi ağrılı mı fizik tedavi hangi alanlarda