Fibromiyalji Ne Demek? Fizik Tedavisi Nasıl Olur?

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-21 13:30. Okunma 2374.

Fibromiyalji Sendromu, ağrı, vücudun belirli noktalarında hassasiyet, uyku düzensizlikleri, yorgunluk, bilişsel fonksiyonlarda azalma gibi semptomlarla ortaya çıkan bir romatizmal hastalıktır. Yetişkinlerin yaklaşık %2'sinde görülen ciddi bir rahatsızlık olmakla birlikte kadınlarda erkeklere nazaran daha fazla görülür. Sıklıkla 30-50 yaş aralığında görülen Fibromiyalji Sendromu'nun nedeni tam olarak belirlenememiştir.

Fibromiyaljisi olan hastalarda kronik ve yaygın bir ağrı, sabah tutukluğu, çene eklemi ağrısı, sabahları yorgun uyanma, aşırı terleme, bağırsak problemleri, huzursuz bacak sendromu gibi yakınmalar olur.

Fibromiyalji tedavisinde fizik tedavinin amacı hastanın ağrısını azaltmak, yorgunluğunu azaltmak, düzgün postürü sağlamak, fonksiyonelliğini artırmaktır. Hasta eğitimi, egzersiz, elektroterapi, hidroterapi, ve manuel teknikler uygulanır.

Fibromiyaljide germe ve esneklik egzersizleri, gevşeme egzersizleri, postür egzersizleri, kuvvetlendirme egzersizleri, aerobik hareketler, pilates, yoga kullanılabilecek egzersiz çeşitlerindendir.

Ayrıca Su Terapisi (Hidroterapi) ağrıyı azaltmak, eklem sertliğini azaltmak, dolaşımı artırmak, gevşemeyi sağlamak, eklem hareketlerini artırmak, kas kuvvetini artırmak için oldukça yararlıdır.

Fibromiyalji Sendromu'nda fizik tedavide uygulanabilecek manuel tekniklere gelecek olursak, bunlar masaj, derin doku masajı, konnektif doku masajı, mobilizasyon, ve kas enerji teknikleri olabilir.

Fibromiyalji'de ilaç tedavisi olarak ise anti-depresan ilaçlar, analjezik (ağrı kesiciler), steroid ve steroid olmayan anti-inflamatuar ilaçlar, ve hassas noktaya enjeksiyon yöntemleri faydalıdır.

fibromiyalji fibromiyalji nedir fibromiyalji tedavisi fibromiyalji fizik tedavi fibromiyalji sendromu