Felçli Hastalar İçin Fizik Tedavi Faydalı Olur mu?

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-07 15:41. Okunma 2042.

Felç en yaygın gözüken hastalıklardan birisidir. Beyin damarlarındaki problemler nedeniyle hasta hareket, his, denge ve konuşma kaybı yaşamaktadır. Felç nedenleri arasında beyin kanaması ve beyin damarlarındaki tıkanıklıklar gösterilmektedir.

Felç hastalığı; kalp hastalıkları, kanserden sonra insanları en çok olumsuz etkileyen hastalıkların başında gelir. Genel olarak yaşlılarda görülür. Yeni geliştirilen fizik tedavi yöntemleri sayesinde hastaların hareket kabiliyetlerin arttırılması ve hayata tutunmaları daha kolay hale gelmiştir. Bu hastalığa karşı etkin tedavi yöntemlerinin başında fizik tedavi ve rehabilitasyon gelmektedir. Biraz araştırma yapanlar bu yöntemin ne kadar etkili olduğunu görebilirler. Bazı vakalarda doktorların daha yürüme, konuşma şansı yok dedikleri hastaların mucizevî şekilde ayaklandığı, konuşabildiğine dair örnekler de mevcuttur. Hastanın tedavisi için öncelikle kapsamlı bir program belirlemek gerekir. Uzman doktor tarafından ön muayene yapılır ve seans süreci belirlenir. Doktor hastalığın hangi aşamada olduğunu ne gibi yöntemler uygulayacağını belirler. Tedaviyle birlikte fizyoterapistler hastaya egzersiz programı uygular bu şekilde zamanla hasta hareket etmeye ve tedaviye cevap vermeye başlar. Hastanın tedaviye yanıt vermesi durumunun iyiye gitmesi de çevresiyle olan ilişkisini arttırır ve moralinin yükselmesini sağlar.

Hastaya akut dönemde egzersizler pasif olarak uygulanır ve en kısa sürede bu egzersiz programına hasta da dahil edilir. Zamanla yatak içerisinde hareketler, yatağın üzerine oturma, tekerlekli sandalye aşaması ve yürüme olarak bir program çerçevesinde fizik tedavi uygulaması sağlanır.

Felçli Hastalar İçin Fizik Tedavi Faydalı Olur mu felçli hastalar felçlilerde fizik tedavi felçli hastlar için fizik tedavi fizik tedavi fizik tedavi felçte ne kadar etkili