Felç Nedir?

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-28 19:47. Okunma 2730.

Felç beyne kan akışını sağlayan damarların tıkanması ile birlikte beyne kanın gitmesinde yavaşlaması ya da tamamen kan akışının durması ile meydana gelen bir hastalıktır. Kalp hastalıkları, şeker hastalığı, sigara, yüksek kolesterol ve tansiyon gibi hastalıklar felcin önemli nedenlerindendir.

Önceleri çoğu hastalık gibi inmenin de çaresinin olmadığı ve felç geçiren hastanın düzelemeyeceği düşünülürdü. Şimdilerde ise tıbbın ve teknolojinin her geçen gün daha da ilerlemesi ile birlikte felç hastalarının tedavi süreçleri biraz daha zor ve uzun soluklu olmasına rağmen zamanında ve geç kalınmadan başlatılan fizik tedavi ile hasta eski sağlığına, yaşantısına geri dönebilmektedir.

Fizik Tedavi Yöntemleri;

Beyin felci geçiren hastanın Fizik tedavisinde hastaya çeşitli eklem hareketleri, kas güçlendirilmesi, eklem hareketleri gibi aktiviteler yaptırılmaktadır. Fizyoterapistler tarafından elektrikli uyarım cihazları ile ve ileri teknolojiden faydalanılarak robotik yürüme gibi tedavilerin yanı sıra su içi egzersizler uygulanmaktadır. İyi bir sonuca ulaşabilmek için tam donanımlı uzman hekimlerin ve fizyoterapistlerin yer aldığı fizik tedavi merkezlerini seçmeniz gerekmektedir.

Tabi ki de fizik tedavi tek başına hasta iyileştirme sürecinde yeterli değildir. Öncelikle hastanede ilgili bölümde cerrahi ve medikal tedavi yapıldıktan sonra zamanı gelince bu tedaviye ek olarak fizyoterapist eşliğinde fizik tedavi yaptırılmalıdır. Haftada birkaç gün birkaç saat yapılan fizik tedavi yeterli olmayabilir. Bunun için hastaya evde de her gün düzenli olarak hastayı çok yormadan egzersiz yaptırmada fayda var.

felç nedir felç tedavisi felç fizik tedavi felç evde fizik tedavi