Felç Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2017-03-21 21:17. Okunma 1986.

Felç Fizik Tedavisi

Öncelikle felç yani inme hastalığının ne demek olduğundan bahsedecek olursak, felç; beyni besleyen atardamarın tıkanması veya çatlaması sonucunda beynin oksijensiz kalarak hasarlanması durumudur.

Felç (İnme) Hastalığında Fizik Tedavi Yararlı Mıdır?

Yapılan araştırmalar felç geçiren hastaların yüzde 20’sinin 2 hafta içerisinde fizik tedaviye ihtiyaç duymadan normal yaşamlarına döndüğünü göstermiştir. Bununla birlikte, yüzde 20’lik bir diğer kesim fizik tedaviye yanıt vermeyen fizik tedavinin fayda etmediği hastalardır. Felç geçiren hastaların yüzde 60’ı ise fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarından fayda görmektedir.

Felç hastalığında fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarıyla birlikte hastaların hastanedeki yatış süreleri kısalır,  başkalarına bağımlılığı azalır, hastaların kendine bakım fonksiyonları gelişir, hastaların ambulasyonu yani hareketliliği artar ve en önemlisi de hastaların ölüm oranları azalır.

Tabi ki, felç fizik tedavisi ve rehabilitasyonunda tedavinin başarısını etkileyecek bir çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler; yaş, eğitim düzeyi, inme derecesi, aile desteği, hastanın algı düzeyi, görme ve işitme fonksiyonları, fizik tedaviye başlama zamanı, fizik tedavinin sıklığı ve süresi, depresyon durumu, kalp ve solunum yetmezliği gibi sorunlar..

Felçten Sonra Fizik Tedaviye Ne Zaman Başlanmalıdır?

Felç hastalığının kötü sonuçlarını en aza indirmek açısından fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları çok önemli bir yer tutar. Felç geçirdikten 24 saat sonra fizik tedavi egzersizlerine başlanabilir. Erken dönemde başlanan fizik tedavi uygulamaları ile hastaların iyileşme hızının daha iyi olduğu ve oluşabilecek fonksiyon kayıplarının daha az olduğu bilinmektedir.

Felç Fizik Tedavisi Sıklığı Nasıl Olmalıdır?

Hastaların vital bulguları sabit ise genel olarak haftanın 5 günü, günde 3 saat fizik tedavi uygulamalarının yapılması hastaların gelişimi açısından yeterlidir. Bununla birlikte egzersiz programı hastadan hastaya göre değişebilir. Egzersiz yoğunluğu fizyoterapist tarafından modifiye edilebilir. Felç hastalarının iyileşme süresi 1-2 yıla kadar devam eder fakat, ilk 6 ay iyileşmenin en hızlı olduğu dönemdir.

felç fizik tedavi felç iyileşir mi felç tedavisi