Felç Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-02 20:52. Okunma 2453.

Vücudumuzun belli bir kısmını ya da tamamını hareketsiz bir hale sokan felç yani inme durumu, fizik tedavisinin zorunlu olduğu bir problemdir.

Beyinde oluşan hasar ya da omurilik zedelenmeleri nedeniyle ortaya çıkan felçler, vücudun belirli bir bölümünü ya da tamamını kaplayabilir. Orta ve ileri yaştaki insanlarda görülen ve inme adı verilen felç, genelde vücudun bir bölümünü kaplar ve erken dönemlerde tedavi edildiğinde hastanın ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde gelişim göstermesine neden olur.
Yani erken dönemde başlatılan felç fizik tedavi evde ya da fizik tedavi merkezlerinde yapıldığında hastanın kimseye muhtaç olmadan hareket edebilmelerini sağlamaktadır.

Felç Fizik Tedavi Neden Önemli?

Hastanın sürekli yattığı ve vücut hareketleri söz konusu olmadığında vücudun zarar görmesi söz konusu olabilir. Felç gibi hastalıklar söz konusu olduğunda, fizik tedavisi hekim tarafından reçete edilen en önemli destektir.
Hekimin uygun gördüğü zaman diliminde evde ya da rehabilitasyon merkezinde, hastanın beyin hasarının derecesine göre belirlenen tedavi seçeneği, oldukça iyi bir şekilde sonuç verir. Bu nedenle tedavinin ilk anından itibaren başlaması gerekmektedir. Fizik tedavi sürecinde evde yapılan egzersizler, elektrikli uyarım cihazları, havuz tedavisi, ergoterapi adı verilen uğraşı tedavisi çeşitleri, robotik yürüme ve el tedavileri ile havuz içinde yapılan su egzersizleri oldukça önemlidir.
Ayrıca en önemli tedavi ayağı olan konuşma egzersizleri ve psikolojik tedavilerin de uygun bir şekilde verilmesi mümkün olmaktadır.

Fizik Tedavi Evde Nasıl Yapılır?

Evde fizik tedavi yapılması için uzman bir fizyoterapist desteği en iyi sonucu verecektir. Amatörlük kaldırmayacak bir çalışma olan fizik tedavinin temel amacı, hastanın kimseye ihtiyaç duymadan günlük ihtiyaçlarını karşılayabilmesi, dışarı çıkıp sosyalleşebilmesi ve psikolojik olarak da kendini iyi hissetmesi hedeflenmektedir. Bu nedenle profesyonel destek alınması şarttır.
Birçok rehabilitasyon uzmanı, felçli hastalara evde fizik tedavi yapmaktadır ve hastanın cinsiyetine göre istediğini fizyoterapisti seçmektedir. Evde imkanlar kısıtlı olacağı için havuz tedavisi ya da robotik tedavi sistemleri kullanmak pek mümkün değildir. Bu nedenle evde fizik tedavi daha çok el yordamıyla ilgili olan süreçleri kontrol eder. Diğer tedavi seçenekleri, özel rehabilitasyon merkezlerinde bulunur. Bu nedenle belirli bir süre evde haftada birkaç gün de özel merkezde tedavi gerçekleştirilebilir.
Fizik tedavi için ihtiyaç duyulan birçok malzeme özellikle elektroterapi cihazı ve egzersiz aletleriyle yapılmaktadır.

Felç Fizik Tedavi Hareketleri

Fizik tedavi için en hızlı şekilde başlangıç yapılması gerekiyor. Bu başlangıç için hastanın belirleyeceği gün ve saatlerde tedaviye başlanır.
Tedavi süresince doktor kontrollerinin aksatılmaması da sağlanır ve hekimin önerileri doğrultusunda havuz tedavisi ya da robotik tedavi yöntemlerinden biri tercih edildiğinde bu yöntemlerle de tedavi desteklenir. Hastanın tedavisi için seans başına ücretlendirme yapılır.
Genelde hastaların muayenesi yapılır ve muayene sonrası ihtiyacınız olan tedavi seçenekleri hazırlanır. Tedavinin iyi bir şekilde gerçekleşmesi için ihtiyacınız olan her konuda bilgi alacağınız fizik tedavi uzmanı kişiye özel hizmet vererek, hastanın ihtiyacı doğrultusunda hizmet vermektedir.

Felç Fizik Tedavi Seans Ücretleri

Her uzman için değişen felç fizik tedavi seans ücretleri uygulanan tedaviye göre değişmektedir. İstanbul ve Ankara gibi büyükşehirlerde her bütçeye uygun bir seans ücretine ulaşılabilir.
Ayrıca hizmet alınan merkezde fizik tedavi uzmanı olarak görev yapan kişiler çalıştığı için, her zaman en iyi tedavi yöntemi uygulanır. Fizik tedavi ücretleri ne kadar süre alınacağına göre değişiklik gösterir. Ancak fiyattan ziyade, fizyoterapistin verdiği tedavi desteği önemlidir. Çünkü tedavinin başarıya ulaşması için fizyoterapistin desteği şarttır.
Her seans için ücretlendirilen fizik tedavi fiyatları uzmanların ya da aracı firmaların belirlediği ücret politikaları doğrultusunda değerlendirilir.
Felçli Hastalarda Tedavi Süreci Nasıl Olmalıdır?
Felçli hastaların tedavi edilmesi genelde hastaneden çıkış sonrası başlar. Sadece fizyoterapist tedavisi değil, hasta yakınlarının da tedavisinin gerçekleşmesi gerekmektedir.
Hastaların tedavi edilmesi için hasta yakınlarının da hastanın nasıl yatak pozisyonu alacağı konusunda bilinçlendirilmesi, hastanın vücut sağlığına en uygun şekilde önlemlerinin alınması, aynı zamanda da tedavilerin aksatılmaması konusunda bilinçlendirilmeleri önemlidir.
Yapılacak aksi bir hareket birçok soruna neden olur ve bu sorunların çözülmesi de oldukça zorlaşır. Bu nedenle evde fizik tedavi ve diğer fizik tedavi seçeneklerinin değerlendirilmesi söz konusudur.

felç fizik tedavi felç fizik tedavi seans ücretleri felç fizik tedavi hareketleri