Evde Fizik Tedavi ve Önemi

Yayınlanma Tarihi: 2016-09-15 10:52. Okunma 2084.

Günümüzde fizik tedavinin öneminin artmasıyla beraber evde fizik tedavinin de önemi gün geçtikçe artmaktadır. Birçok hastalıkta yaşam kalitemizi yükselten, normal fonksiyonel işlevlerimizi yerine getirmeyi amaçlayan fizik tedavi uygulamaları artık özellikle büyük şehirlerde evlerde yoğun bir şekilde uygulanabiliyor.

Genellikle hastanelerde yatış için sıra bekleyen hastalar, beklediği süre boyunca fiziksel olarak geri kalmak istemedikleri için evde fizik tedaviye bir an önce başlamak istiyorlar. Ayrıca hastane ortamında özellikle yaşlı hastaların enfeksiyon kapma oranının yüksek olması, hastane servis yatışında sürekli olarak refakatçi bulunduramayacak olan aileler evde fizik tedavi uygulamalarını tercih etmektedir. Öte yandan hastanelerde ayaktan fizik tedavi hizmeti alan hastalar ise, genellikle tekerlekli sandalye ile ambüle oldukları için hastaneye gidip gelmekte zorluk çekebiliyorlar. Çoğu zaman ambulans ile hastaneye gitmek mümkün olamadığı için diğer araçlarla hastaneye ulaşmak da bir hayli zorlayıcı olmaktadır. Bu gibi nedenlerden dolayı evde fizik tedavi almak hem hasta ve ailesi açısından daha az yorucu hem de yararlanacağı fizik tedavi hizmeti kalitesi açısından daha faydalıdır. Çünkü evde alınan fizik tedavi seanslarında fizyoterapist hastasıyla birebir ilgilenir ve hastaneye oranla daha uzun süren bir fizik tedavi seansı uygulayabilir.

Evde fizik tedavifelç (inme) geçiren hastalarda, omurilik yaralanmalarında, Parkinson, MS (multipl skleroz) gibi nörolojik hastalıklarda, kalça kırığı, kalça protezi, diz protezi gibi ortopedik hastalıklarda, geriatrik nedenlere bağlı yürümekte zorluk çeken hastalarda, bel ağrısı, bel tutulması, boyun tutulması, sırt ağrısı, bel fıtığı gibi hastalıklarda uygulanabilmektedir.

evde fizik tedavi fizik tedavi felç tedavi evde fizyoterapist