Evde Fizik Tedavi Nasıl Uygulanır?

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-03 11:22. Okunma 2563.

Fizik tedavi denildiğinde ilk akla gelen hastaneler yada özel rehabilitasyon merkezleridir. Ancak bununla birlikte bir de evde uygulanabilen bir tedavi biçimi vardır.  Fakat burada evde fizik tedavi alınabilmesi için bazı önemli hususlar ön plana çıkmıştır. Bu önemli noktalar arasında öncelikli olarak hareket kısıtlılığı, yürüyememe ya da felç durumu olması gerekir. Bu şekilde olan hastaların hastane şartlarına götürülebilmesi bir hayli güç olacağından dolayı evde fizik tedavi uygulaması daha faydalı olacaktır. Diğer bir konu ise günümüzde hareketsiz yaşam tarzı ve de ağır işler gibi durumlar insanların kas ve iskelet yapısında bir takım hasara neden olmakta bu da direk olarak kişinin sağlığının bozulup ağrı çekmesine neden olmaktadır. Bu durumdaki hastaların çoğunlukta olması hastane ve fizik tedavi merkezlerinde yatak bulunmaması durumunu beraberinde getirmiştir. Bu bu durumda da yapılacak evde fizik tedavi hizmeti almak olacaktır.

Felçli bir hastayı ele alacak olursak zaman içerisinde kaslarında ve de eklemlerinde zayıflıkların oluştuğunu ve bunun da beraberinde deri rahatsızlıklarını meydana getirdiğini görebiliyoruz. Bu durumun getirdiği başka bir konu ise kireçlenmelerdir. Kireçlenmelerin en büyük neden olduğu konu hareket kısıtlılığıdır evde fizik tedavi uygulamasıyla birlikte bu durum büyük önem kazanmıştır.

Evde yapılabilecek bir fizik tedavi derken kasıt sizin kendi kendinize uygulamış olduğunuz bir tedavi şekli değildir. Evde yine fizyoterapist gözetiminde ve de kontrolünde bu tedavinin yapılması gereklidir. Daha önceki kontrollerde doktor bu tedavi şeklinin nasıl bir fizik tedavi alması gerektiğini size belirtmiştir ve fizyoterapist de bu bilgiler ışığında yanında getirmiş olduğu cihazlar yardımıyla bu tedaviyi başlatmış olur.

evde fizik tedavi fizik tedavi fizik tedavi nasıl yapılır evde fizik yapmak