Evde Fizik Tedavi Hakkında Herşey

Yayınlanma Tarihi: 2018-01-21 20:49. Okunma 1892.

Yatağa bağımlı hale gelen, yürüme güçlüğü çeken veya yürümesini kaybeden, günlük yaşam aktivitelerini yerine getirmekte zorluk yaşayan hasta bireylerin kendi ev ortamlarında fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarının fizyoterapist tarafından gerçekleştirilmesi ile birlikte evde fizik tedavi kavramı günümüzde hızla gelişmektedir. Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyükşehirlerde uzun süren randevu sorunları, hastaların hastaneye gidip gelmesindeki yaşanan zorluklar ve buna benzer sorunlar nedeni ile hasta yakınları evlere gelen fizyoterapistler konusunda araştırma yapmakta ve bu doğrultuda bu hizmeti almaya başlamaktadırlar.

Hastaların kendilerini ev ortamında daha rahat ve güvenli hissetmesi, daha hızlı ve kolay bir şekilde fizik tedavi ve rehabilitasyona başlayabilmeleri ve uygulanan seansların bire bir ve özel olarak gerçekleştirilmesi sebebi ile daha verimli geçmesi ve bu gibi avantajlar evde fizik tedaviyi bir adım öne çıkarmaktadır.

Birçok hastalıkta evde fizik tedavi uygulanabilir. Bu hastalıkların başında felç, multiple skleroz, guillain barre sendromu, parkinson, omurilik yaralanmaları, spina bfida, cp ve serebellar ataksi gibi nörolojik hastalıklar gelmektedir. Bu hastalıkların yanı sıra akut bel tutulumu, bel ve boyun ağrıları ve fıtıkları, rotator cuff sendromu ve diğer omuz rahatsızlıkları, tortikolis, ön çapraz bağ ve menisküs yaralanmaları, kalça ve diz protezleri, kalça kırıkları ve çoklu kırıklar gibi hastalıklara sahip olan bireyler evde fizik tedaviyi tercih etmektedir.

Fizyoterapistlerin fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirdiği evde fizik tedavi seanslarında fizyoterapistler yardımcı ekipman olarak kas stimülasyon cihazları, TENS cihazları, theraband, ayak ve el bileği ağırlıkları, kinesiotape, walker, el egzersiz aletleri, bobath topu  ve denge tahtası gibi materyaller kullanabilirler.

Evde uygulanan fizik tedavinin yanı sıra hasta yakınlarının ve hastanın fizik tedaviye katılımı da çok önemli bir husustur. Fizyoterapistlerin verdiği ev egzersizleri mutlaka özenli bir şekilde uygulanmalıdır. Hastaların haftada kaç seans evde fizik tedavi görmesi gerektiği fizyoterapistin hasta değerlendirmesi sonucunda belirlenir. Fizik tedavinin başarılı ve faydalı olabilmesi için seansların verimli geçmesi, aile eğitimi ve hasta psikolojisi önemlidir. Unutulmaması gerekir ki rehabilitasyon uygulamaları uzun soluklu bir tedavidir ve multidisipliner bir yaklaşım gerektirir.

evde fizik tedavi eve gelen fizyoterapistler evde fizik tedavi seans ücretleri evde fizyoterapist evde fizyoterapi