Evde Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-06-09 15:02. Okunma 2227.

EVDE FİZİK TEDAVİ İLE İLGİLİ BİLİNMESİ GEREKENLER

Evde fizik avantajlı tedavi yöntemleri arasında yerini alır. Bundaki avantajı şöyle açıklayabiliriz. Hasta günlerce sıra beklemek zorunda kalmaz. Böylece de hastalık kısa sürede tespit edilir ve hemen tedaviye başlanır. Ayrıca hasta evindeki rahat ortamda kendini daha da güvende hissederek tedavisine başlamış olur.

Tüm hastalıklarda olduğu gibi burada da hastalığı erken saptama önem taşır. İşte bundan dolayı da farklı bir komplikasyona mahal vermeden hastalığın belirlenip, kısa zaman içerisinde evde fizik tedaviye başlanması hastalığın tedavisi için oldukça fazla bir yol katedilmesine de yardımcı olur. Ayrıca hasta ameliyat geçirmiş ve hemen fizik tedavi görmesi gerekiyor ise zaman kaybetmemesi oldukça önemli bir noktadır. Hastanın eklemlerinde büyük kayıplar oluşmadan derhal fizik tedavi görmesi gerektiği durumlarda da evde gerçekleştirilen fizik tedavi oldukça önemli rol oynar. Evde fizik tedavinin birçok avantajı vardır. Fakat tek bir dezavantajı ise, tedavi masraflarını hasta kendi karşılar. Sigorta kurumundan destek alınmaz.

Evde fizik tedavi verecek uzmanların  4 yıllık fakülteden mezun olarak fizyoterapist kimliğini kazanmış olmaları gereklidir. Hastalar tecrübeli, eğitimini en üst seviyede tamamlamış, tedavi verimini daha fazla arttıracak kişiler tarafından tedavi edilir. Bu da önemli bir noktadır. Hastada oluşabilecek problemler de böylece en aza indirilmektedir. Evde fizik tedavi hastaların gelecekleri açısından ve vakit kaybetmemedek adına önemlidir.

evde fizik tedavi evde fizyoterapist