Diz Önü Ağrıları Nedenleri ve Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-14 19:24. Okunma 2426.

Diz önünde oluşan ağrılar patello-femoral eklem adı verilen, diz kapağı ile uyluk kemiğimizin yapmış olduğu eklemin meydana getirdiği ağrılardır. Uzun süre oturma pozisyonunda kalma, çömelme, koşma, merdiven inip çıkma gibi aktiviteleri yapan kişilerde diz eklemine çok fazla yük bindiği için diz önünde ağrılar oluşur.

Patellofemoral Ağrı Sendromu olarak da bilinen bu hastalığın bir çok ismi mevcuttur. Bunlar; koşucu dizi, kondromalazi patella, patellar artralji, patellofemoral disfonksiyon gibi isimlerdir.

Sebebi tam olarak belirlenemeyen Patellofemoral Ağrı Sendromu'nun dizin uyluk bölgesinde yer alan kasın özellikle iç kısmındaki kuvvetsizliğin bu hastalığa zemin oluşturduğu düşünülmektedir.

Diz önü ağrılarının tedavisinde akla ilk olarak konservatif yani koruyucu tedaviler gelmektedir. Bunlar ise ilaç tedavileri, fizik tedavi, ortez kullanımı ve istirahatten oluşur.

Diz önü ağrılarının tedavisinde öncelikle diz eklemine binen yük azaltılır. Bu yüzden çömelme, zıplama, koşma, merdiven inip-çıkma, diz üstünde durma, bacak bacak üstüne atma gibi aktivitelerden kaçınılır. Steroid olmayan anti-inflamatuar ilaçlar diz önü ağrılarını azaltmada ve şişliği azaltmada etkilidir fakat etkisi kısa dönemlidir.Diz önü ağrılarının hafifletilmesinde ve diz kapağının uygun olmayan pozisyonunun düzeltilmesinde ortezlerin önemli bir yeri vardır. Patellar brace olarak adlandırılan bu ürünler diz ekleminin rahatlamasını sağlar ağrıyı azaltır ve diz kapağının pozisyonunu orta hatta getirerek diz eklemine binen yükü azaltır.

Diz önü ağrılarının fizik tedavisinden bahsedecek olursak. Bu tip ağrılarda diz kapağına yapılan bantlama tekniği önem taşımaktadır. Bu bantlama tekniği sayesinde diz kapağının kaymış olan pozisyonu düzeltilir ve diz ağrıları azalır. Tüm bu tedavilerden daha önemli olanı ise diz egzersizleridir. Diz egzersizleri ile diz kasları güçlendirilir ve daha kalıcı bir tedavi yöntemi uygulanmış olur. Bu egzersizlere mutlaka gergin kaslara esnetme egzersizleri de eklenmelidir. Ayrıca bir takım araştırmalar elektrik ile kas stimülasyonu yönteminin faydalı olduğunu göstermiştir.

diz ağrısı diz önünde ağrı patellofemoral ağrı sendromu fizik tedavi diz ağrısı fizik tedavi