Diz Kireçlenmesi ve Tanısı

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-12 20:17. Okunma 1982.

Diz kireçlenmeleri kendisini hareketlerde kısıtlılık olarak gösterir. Burada eklem bölgelerinde ve diz bölgesinde şişlikler meydana gelir ve bu bulgular yavaş, yavaş ilerleyerek ortaya çıkar.  İlk öncelerde uzun yürüyüşler ve zorlu aktiviteler esnasında başlayan ağrı süreci zaman içerisinde artık dinlenme esnasında da kendisini gösterme başlayacaktır. Eklem sertliğinde süre uzun olur bu yüzden de hastalar doktora artık zorlandıklarında giderler.

Diz kireçlenmesinde tanı koymak için doktorun bir takım soruları olacaktır ancak bu sorular sonrasında size bir tanı konulabilir. Ağrının nasıl arttığı ve nasıl hafiflediği bulguların belirlenmesinde öncü bir rol oynar. Diz muayenesi sırasında doktor dizinizi aynı zamanda gözlemleyerek herhangi bir şişliğin olup olmadığına da bakacaktır.

Bu gözlem esnasında dizde bir deforme varsa görülecektir. Dizde belirli bölgelere basılar uygulanarak ağrı hassasiyeti tespit edilmeye çalışılır. Diz kireçlenmesinde kesin sonuç röntgendir ve bunu da ayakta ya da yatarak çekinmek mümkündür. Bu bulgular eşiğinde kemiklerdeki çıkıntılaşmaların derecesi ve boyutları da görülür ve diz kireçlenmesinin ne boyutta olduğu ortaya çıkar. Orta düzeydeki diz kireçlenmelerinde fizik tedavi uygulamasının etkisi oldukça büyüktür bu gibi durumda doktor sizi bir fizik tedavi merkezine de yönlendirebilecektir. Dizde büyük bir sıkıntı yoksa ve atroskopi gerektirmiyorsa o zaman fizik tedavi uygulaması iyi tercihtir, ancak burada dizde bir şekil bozukluğu mevcut olursa ya da bağ dokularında bir zarar mevcutsa o zaman cerrahi işlemde gerekebilir.