Diz Kireçlenmelerinde Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-24 15:50. Okunma 1877.

Diz Kireçlenmesi Ve Fizik Tedavi

Hastalarda pek çok farklı eklem bölgesinde kireçlenme sorunu ortaya çıkmaktadır. Diz kireçlenmeleri de en çok karşılaşılan hastalıklardan birisidir. Diz kireçlenmeleri uzman doktor tarafından yapılacak kontroller ile fizik tedavi uygulanması gereken rahatsızlıklar arasında yer almaktadır. Kontroller sırasında diz kireçlenmesi teşhisi konulan hastaların kireçlenme sorunu onların hareketlerini de etkileyeceği için bu konuda fizik tedavinin uygulanması gerekir.

Hastanın diz kireçlenmesi sorunu olması durumunda kireçlenmenin verdiği ağrılar ve kısıtlamalardan kurtulmak için ilaç tedavisinin yanı sıra doğru teknikler ile fizik tedavinin yapılması gerekir. Fizik tedavi egzersizleri ve doğru uygulamalar yapılması ile kişinin dizinde oluşan kireçlenme sorununun hayatını olumsuz yönde etkilemesi engellenerek bu şekilde daha rahat etmesi ve hayatını ağrısız olarak sürdürmesi sağlanmış olunur.

Fizik Tedavi İle Kireçlenme Sorununa Çözüm

Günümüzde özellikle kas ve eklem ağrılarında yoğun kullanılan fizik tedavi uygulamalarıdiz kireçlenmelerinde de etkili sonuçlar alınmasını sağlamaktadır. Doğru tekniklerin uygulanması ile dizde oluşan kireçlenme nedeni ile hareket sıkıntısı ve ağrı problemi yaşayan hastaların fizyoterapist ile yaptığı çalışmalar sonucunda ağrılarının azaltılması, eklem hareketlerinin artırılması, hareket kısıtlılıklarının giderilmesi ve kasların güçlendirilmesi sağlanır.

Kireçlenme sorunu yaşayan hastalar için yapılacak fizik tedavinin kireçlenmeden dolayı oluşan ağrıları ve eklem kısıtlılıklarını ortadan kaldıracak şekilde yapılması hastanın hayatını daha rahat olarak devam ettirmesini sağlamaktadır. İlaç kullanımı kadar fizik tedavinin de etkisi olduğundan hareketsizleşen kasların ve eklemlerin açılması için kullanılan teknikler ile dizin devamlı hareket ettirilmesi sağlanarak diz bölgesindeki kireçlenmenin ortaya çıkardığı semptomlar giderilir.

Diz Kireçlenmesinde Fizik Tedavi Nasıl Uygulanır?

Dizlerde ağrı ve zorlanmaya neden olan diz kireçlenmelerinde fizik tedavi uygulamaları ile hastalar rahatlar ve ağrıları azalmış olur. . Hastanın verilen fizik tedavi hareketlerini evinde de yapması önemli bir konudur. Ayrıca fizik tedavi merkezlerinde fizyoterapistler tarafından hasta bilgilendirilmesi ile doğru şekilde nasıl hareket edilmesi gerektiği ve detayları hakkında bilgi verilerek bu süreçte hastanın verimli sonuç alması sağlanır.

Her hasta için dizde oluşan kireçlenme sorunu günlük yaşantısını da etkileyeceği için tedavi edilmesi gereken hastalıklar arasında yer almaktadır. Hastanın günlük işlevlerini tam olarak yerine getirebilmesi için diz ekleminin rahat hareket etmesi gerekir. Ağrı nedeni ile hasta hareket sıkıntısı çekiyorsa bu durumda bölgedeki hareket kısıtlılığını açmaya yönelik fizik tedavi egzersizleri yapılır. Ağrıyı dindirmek için ise Tens elektrik uygulamaları, ultrason, sıcak uygulamalar, kinesiotape (ağrı bandı), kuru iğneleme ve mobilizasyon uygulanabilir. Yine hastaların kaslarını güçlendirmek için diz bölgesi ve çevresindeki kasları güçlendirici egzersizler hastalara uygulanır.

Diz Kireçlenmesi diz fizik tedavi kireçlenme fizik tedavi diz kireçlenmesi fizik tedavi