Diz Ağrılarında Fizik Tedavi Egzersizleri

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-29 13:18. Okunma 2949.

Diz ağrıları çekiyorsanız ilk olarak bir ortopedist veya fizik tedavi doktoruna görünmeniz ve ardından fizyoterapiste görünmeniz gerekecektir. Diz ağrılarında ilk olarak ağrının nerden kaynaklandığını belirlemek gerekir. Diz ağrılarının en önemli 3 sebebinden bahsedecek olursak bunlar;

-İliotibial Bant Sendromu

-Kondromalezi ve Patello Femoral Ağrı Sendromu

-Diz Kireçlenmeleri

Eğer ağrılar dizin dış tarafında ve yukarı doğru yayılım gösteriyorsa iliotibial bant sendromuna sahip olabilirsiniz. İliotibial bant kalça bölgesinden başlayıp dize kadar uzanan fibröz bir dokudur. Ağrıları dizin dış tarafına vurur, genellikle şişlik ve hareket kısıtlılığına neden olmaz. İliotibial Bant Sendromuna dizin aşırı veya çok az hareketi, eşit olmayan bacaklar, uygun olmayan ayakkabı giyimi, dengesiz bir yüzeyde koşmak, zayıf kaslar neden olabilir.

İliotibial Bant Sendromunu önlemek için bir takım egzersizler vardır. Bunlar iliotibial bandın esnekliğini sağlayan, diz kaslarını güçlendiren egzersizler yapılabilir. Bunların yanı sıra hafif tempoda sabit bisiklet egzersizi yapılabilir ayrıca iliotibial bant sendromu için üretilmiş dizlikler kullanılabilir.

Kondromalezi veya Patello-Femoral Ağrı Sendromuna değinecek olursak; eğer ağrı katı bir şekilde ve diz kapağının altında ise patello femoral ağrı sendromuna tutulmuş olabilirsiniz. Dize aşırı yük bindiren aktiviteler ve dizdeki aşırı stres bu sendroma neden olabilir ve diz kapağının altındaki kartilaj kıkırdak etkilenir. Bunun sonucunda bölgede inflamasyon, ağrı ve diz hareketlerini yaparken zorluk oluşur. Bu sendrom genellikle koşucularda gözükse de günlük hayatta dizlerine aşırı yük binen işlerde çalışan kişilerde de sıklıkla görülebilmektedir. Patello-Femoral Ağrı Sendromuna neden olabilecek bazı durumlar; düz tabanlık, zayıf diz kasları, kas dengesizlikleri, yetersiz germe egzersizleri veya aşırı kullanım olabilir. Patello-Femoral Ağrı Sendromu için germe egzersizleri, kuvvetlendirme egzersizleri, diz kapağını normal pozisyonda tutacak bir dizlik ve uygun ortopedik ayakkabı kullanımı faydalı olacaktır.

Son olarak da diz ağrılarının en yaygın nedenine gelecek olursak bu da diz kireçlenmeleridir. Hemen hemen her ailede yaşlı bireylerin başına gelebilecek bu hastalığı hepiniz duymuşsunuzdur. Diz üzerine yıllarca süren aşırı baskıdan dolayı diz eklemleri aşınarak kireçlenir. Diz kireçlenmeleri genelde ağrı, şişlik, hareket ederken çıtırtı sesleri gibi semptomlar verir. Diz kireçlenmeleri için birtakım egzersizler ve dizliklerin yanı sıra sıcak-soğuk kompresler uygulanabilir. Fakat en önemli olan nokta ise diz kaslarını kuvvetlendirmek ve kilo vermektir.

diz kireçlenmeleri egzersiz patellofemoral ağrı sendromu iliotibial bant sendromu diz egzersizleri