Diz Ağrıları ve Diz Egzersizleri

Yayınlanma Tarihi: 2016-11-23 17:55. Okunma 3596.

Günümüzde özellikle belli bir yaştan sonra birçok kişi diz ağrılarından şikayet etmektedir. Yaşlılığa bağlı gelişen birtakım olaylar neticesinde vücudumuzda su oranı azalır ve dokularımız daha fazla hasarlanmaya müsait bir hale gelir. Aşırı kilolu olmak, kadınlarda menapoz sonrası hormonal değişiklikler, daha önceden dizde bağ yaralanması geçirmiş olmak, diz üzerinde yapılan ağır meslekler, diz kaslarının zayıf olması ve yaşlılık gibi sebeplerle dizlerde osteoartrit adı verilen diz kireçlenmeleri meydana gelir.

Diz ekleminde yer alan kemiklerin uçlarındaki kıkırdaklar diz kemiklerinin birbiri üzerinde sürtünmesini kolaylaştırır ve kemiklerin teması arasında adeta bir bariyer görevi görür. Diz kireçlenmelerinde ise  çeşitli nedenlerle bu kıkırdak dokunun zarar görmesi veya dejenerasyonu ile diz kemiklerinin birbiri üzerine sürtmesi ve diz ekleminde şekil bozuklukları meydana gelir. Bunların yanı sıra şiddetli ağrı, eklemde çıtlama sesleri, ödem ve hareket kısıtlılıkları da görülür.

Diz kireçlenmeleri için evde uygulanabilecek diz egzersizlerini yaparak tedavi edebilirsiniz. Diz kaslarınız güçlenir ve dize binen yükler hafifletilmiş olur.

Bu egzersiz ile diz arkasında bulunan kasların esnekliği artırılır. Resimdeki pozisyonda kaslar gerilmiş haldeyken 10 saniye tutunuz ve sonra bırakınız. Bu egzersizi 10 tekrar yapınız.

Düz bacak kaldırma olarak adlandırılan bu egzersizi yaparken dizin bükülmemesine dikkat edin ve dizinizi 45 derece kaldırdıktan sonra bu pozisyonda 5 saniye tutun. Bu egzersizi 10 defa tekrarlayın.

Duvarda kayma hareketi olarak yapılan bu egzersiz squat hareketi olarak adlandırılır. Bu egzersizi yaparken gövde düzgünlüğüne dikkat ediniz. Hareketi yavaş ve 10 tekrar yapınız.

Oturur pozisyonda yapılan bu egzersizde ayak havada diz düz pozisyondayken 5 sn sabit tutunuz. Bu hareket 10 tekrarlı yapılmalıdır.

Diz izometrik egzersizi olarak adlandırılan bu egzersizi bir havluyu rulo şekline getirerek yapabilirsiniz. Havluyu ezerek dizinizi 5 saniye boyunca bu pozisyonda tutun ve bu hareketi 10 defa tekrarlayın.

diz ağrıları diz ağrıları fizik tedavi diz hareketleri diz egzersizleri diz egzersizleri fizik tedavi