Boyun Fıtığında Fizik Tedavi Seçenekleri

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-15 16:30. Okunma 1947.

BOYUN FITIĞI

Boyun Fıtığı Fizik Tedavi

Boyun fıtığı çağımızın en büyük hastalık sorunlarından biri olarak bilinmektedir. Bu konu nedeniyle birçok kişi yakınmakta ve hastanelere başvurmaktadır. Bu hastalık nedeniyle bazı tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Bunların başında ise boyun fıtığı fizik tedavi yöntemi yer almaktadır. Yumuşak dokuda ve sinir kökünde oluşan ağrıları gidermek ve kaslarda oluşan spazmları gidermek için kızıl ötesi ışınlar, sıcak uygulamaları, ulrason ve elektrisel uygulamalar gerçekleştirilebilmektedir. Bu gibi elektroterapi uygulamalarının haricinde boyun fıtığı fizik tedavisinde manuel terapi, osteopati, kuru iğneleme ve bantlama gibi gelişmiş yöntemler de bu alanda uzmanlaşmış fizyoterapistler tarafından uygulanabilmektedir.

Boyun Fıtığı Nedir?

Birçok boyun fıtığı hastası, söz konusu hastalık konusunda bilinçsizdir ve boyun bölgesinde oluşan ağrıları pek önemsemezler. Vücudumuzun boyun yapısı çeşitli omurlardan oluşuyor. Bu omurların içerisinde de hareket mekanizmamıza olanak sağlayan diskler bulunuyor. Su ve kollajen bir yapıyla kaplı olan bu yapı zaman içerisinde ve yaşlandıkça bazı özelliklerini kaybeder. Sertleşen ve içerisindeki sıvıyı kaybeden bu diskler çeşitli nedenler sonucu boyun fıtığı gibi bir hastalığın oluşmasına neden olurlar.

Boyun Fıtığı Belirtileri

Boyun fıtığı hastalığı anlaşılması ve tanı konması kolay olan bir hastalıktır. Bu hastalığın oluştuğunu belirten bazı faktörler bulunmaktadır. Bu nedenle boyun fıtığının belirtilerinin başında mutlak suretle boyunda oluşan ağrılar yer almaktadır. Bunun yanı sıra hastalık ilerledikçe kişinin kollarında, ellerinde ve parmak uçlarında uyuşmalar meydana gelebilmektedir. Bu durumlar boyun fıtıklarında en önemli belirtileri arasında yer almaktadır. Bunların yanı sıra kollarda güçsüzlük belirtisi, boyun fıtığının ileri aşamaya geldiğine işaret edebilir.

Boyun Fıtığında Teşhis Nasıl Konulur?

Boyun fıtığının teşhisi bakımından birçok yöntem vardır. Öncelikle hastanın şikayetleri dinlenir ve ağrısı olduğu bölgeler kontrol edilir.Doktor tarafından klinik tanı testleri uygulanır. Bunun ardından ise hastalar zaman zaman röntgene gönderilebilirken, genellikle bir MR istenmektedir. Yapılan bu işlemlerin ardından hastaya boyun fıtığı teşhisi konulabilmektedir. Ancak tetkiklerde herhangi bir sorun algılanmazsa bu konuda diğer yöntemlere başvurularak, farklı hastalıklar aranabilir.

Boyun Fıtığında Cerrahi Yönteme Başvurmak

Boyun fıtığı genel olarak fizik tedavi ile düzeltilen ve giderilen bir hastalıktır. Bu hastalığın tedavisinde düşük oranda cerrahi müdahaleye başvurulmaktadır. Bu konuda 10 boyun fıtığı hastasından sadece 1 tanesi cerrahi yöntem ile tedavi edilmektedir. Bunun dışında ise tüm hastalar çeşitli ilaç tedavileri ve fizik tedavi ile bu hastalıktan kurtulabilmektedir.

boyun fıtığı boyun fıtığı fizik tedavi boyun fıtığı belirtileri