Boyun Fıtığına Neden Olan Alışkanlıklar

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-10 16:31. Okunma 1860.

Boyun fıtığı günün birinde her insanın karşılaşabileceği bir sağlık sorunudur. Dolayısıyla sorunu henüz başlamadan önce önlem almak daha kolay olacaktır. Aşağıda size boyun fıtığına neden olan alışkanlıklarımızdan bazılarını örnek olarak gösterdik. Çünkü bu hareketler birçoğumuzun sonunu düşünmeden yaptığı davranışlar.

Öne Eğik Durmak

Boyun fıtığında en önemli nedenler arasında duruş bozuklukları gelir.  Birçoğumuz dikkatsizce yani tabiri yerindeyse iki büklüm bir şekilde otururuz ya da öne kaykılmış bir vaziyette dururuz. Bu duruşlar kişide zaman içerisinde kemiklerin “C” olan yapısının bozulmasına neden olur ve düzleşme durumu ortaya çıkar. Düzleşme ise boyun fıtığı için bir zemin oluşturur.

Bilgisayar Başında Çalışmak

Günümüzde bel ve boyun fıtıklarının oluşumunda ilk sırayı alanlardan bir tanesi de masa başı oturmaktır. Genelde insanlar gün boyunca masa başında bilgisayar kullandıkları için başları da aynı zamanda önde olur bu durum süreklilik arz ettiği içinde bir süre sonra boyun fıtığı ile karşılaşmak mümkündür.

Kontrolsüz Spor

Özellikle bu durum ev hanımları için geçerlidir. Çünkü çoğu spor yapıyorum diyerek kendilerini ısıtmadan egzersiz yapmaya çalışır. Dolayısıyla bu şekildeki yaklaşım boyundaki disklerin ve de eklemlerin birden hareket etmesi ve üzerine fazla yük binmesine neden olur. Zamanla burada yıpranan kaslar ve kemikler boyun fıtığına neden oluyor.

Boynu Kütletmek

İnsanların boyun ağrılarını kütleterek rahatlatıyorum diye yanlış bir inanışı vardır. Burada kaslar ve boyun yapısı istemediği bir zorlamaya maruz kaldığından dolayı bu hareketin aynı zamanda disklerin de düşmanı olduğu söylemek gerekir.

boyun ağrıları boyun fıtığı boyun ağrılarının nedenleri boyun ağrısı nasıl tedavi edilir boyun düzleşmesi nedir boyun ağrısı boyun ağrısı tedavisi