Boyun Fıtığı ve Tedavi Yöntemleri

Yayınlanma Tarihi: 2016-04-17 19:46. Okunma 2663.

Omurgamızın boyun bölgesinde 7 adet omur bulunur ve bu omurların içinden beynin devamı olan omurilik geçer. Omurlar arasında yastıkçık görevi gören elastik yapıda diskler vardır. Boyun fıtığı, bu disklerin ani ve zorlayıcı hareketler, postür bozukluğu, uzun süre baş öne eğik çalışma gibi nedenlerle taşması sonucu oluşur. Diskler sinire baskı yaparak kollarda ve parmaklarda ağrı, karıncalanma gibi şikayetler ortaya çıkarır. Boyun fıtığı belirtileri; genelde boyunda başlayan ve parmaklara kadar yayılan ağrı, ense ve sırt bölgesinde ağrı, karıncalanma, uyuşukluk, his kaybı, kas güçsüzlüğü, boyundaki kasların spazmı, boyun hareketlerinde kısıtlılık, nesne kavramakta güçlük çekme. Boyun fıtığı risk faktörleri; yaşla birlikte disklerde dejenerasyonun artması, boyunun ters pozisyonda uzun süre kaldığı meslek grupları (terzilik, diş hekimliği..), uzun süre bilgisayar kullanımı, ani hareketlere maruz kalmak (trafik kazası, denize balıklama atlanması..), uygun olmayan yatak ve yastık kullanılması, sigara kullanımı. Boyun fıtıkları %90 oranla cerrahi dışı yöntemlerle (konservatif) tedavi edilebilmektedir. Cerrahi dışı tedavi yöntemleri; istirahat, anti-inflamatuar ilaçlar, kas gevşetici ve ağrı kesici ilaçlar, nöral terapi, boyunluk kullanımı, elektro terapi( TENS, sıcak, ultrason..) , manuel terapi, kuru iğneleme, kinezyolojik bantlama, egzersiz programı. Bu tedavi yöntemleriyle ağrısı geçmeyen, kollarda belirgib güç kaybı oluşan hastalar için cerrahi tedavi gerekebilir. Boyun fıtığından korunmak için dikkat etmemiz gerekenler; otururken sırt dik olmalı, belli aralıklarla ayağa kalkıp dolaşılmalı. Uzun süre masa başında çalışanlar yarım saatte bir boyun germe egzersizleri yapmalı, bilgisayar ekranı göz hizasına uygun ayarlanmalı, sandalye yüksekliği ayarlanabilir olmalı ve mutlaka bel desteği bulunmalıdır. Boyun kaslarını güçlü ve esnek tutmak için yüzme önerilebilir. Boyun kasları özellikle kış aylarında soğuğa ve rüzgara maruz kalmamalı, terleyip soğumamaya dikkat edilmeli. Uyurken yan yatış pozisyonu tercih edilmeli ve tüm yatış pozisyonlarında yastığın, boyun ve omurganın geri kalan kısmının aynı eksende olmasını sağlayacak yükseklikte seçilmesi önemlidir.

boyun fıtığı boyun fıtığı nedir boyun fıtığı tedavi yöntemleri boyun fıtığı tedavisi