Boyun Fıtığı Tedavisinde Fizik Tedavi Yönteminin Önemi

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-03 11:49. Okunma 1803.

Boyun Fıtığı hastalığın ortaya çıkması genellikle hastaların boyun ağrısı şikâyetiyle doktora gitmeleri sonrasında yapılan muayenelerle ortaya çıkmaktadır. Her hastalıkta olduğu gibi boyun fıtığı tedavisinde de erken tanı çok önemlidir.

Her hasta ameliyatsız ve kısa sürede tedavi olmak ister bunun için hastalık fark edildikten itibaren gerekli tedavi sürecine başlanmalıdır. Boyun fıtığı tedavisi sürecinde en etkili yöntemlerden birisi de boyun fıtığı fizik tedavi yöntemidir. Son zamanlarda daha çok geliştirilen bu yöntem ile hastaların kısa sürede ve ameliyatsız olarak tedavi olmaları mümkündür. Tabi öncesinde boyun fıtığının durumu hangi aşamada olduğu çok iyi ölçülmelidir. Konulan teşhise göre bir tedavi yöntemi belirlenmektedir. İlk aşamada boyun fıtığı fizik tedavi yöntemi ve ilaç tedavisi yöntemi uygulanır bu dönem sonunda bir iyileşme söz konusu değilse fıtığın durumuna göre ameliyat yapılabilir. Fizik tedavi yöntemiyle boyun fıtığı, kireçlenmeler, romatizmal hastalıklar, kas spazmı hastalıklarını tedavi etmek mümkündür. Boyun çevresinin hareketliliğini arttırmak için uygulanan boyun fıtığı fizik tedavi yöntemi bir takım egzersiz süreçlerinden oluşmaktadır.

Hastaya konan teşhis sonrasında fizik tedavi için 2-3 haftalık bir program belirlenir ve bu program çerçevesinde egzersizler uygulanır.  Tedavi sürecinde düzenli olarak ağrıları azaltmaya yönelik elektrikli akımlar, sıcak uygulamalar ve belli başlı egzersiz hareketleri sunulur. Tedavinin başarılı olması için mutlaka düzenli olarak yapılması gerekir.

boyun fıtığı boyun fıtığı tedavisi boyun fıtığında tedavi şekli boyun