Boyun Ağrısını Hafifletmek İçin 9 İpucu

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-20 13:05. Okunma 1878.

Çoğumuz kronikleşen boyun ağrıları yaşarız. Bu ağrılardan kurtulmak içinse bir çok yöntem deneriz. Fizik tedavi ve ilaç tedavilerinin bazen bu ağrıları gideremediği durumlarda sizler için boynu koruma ve boyun ağrılarından kurtulma başlığı altında 8 yöntem belirledik.

1) Su İçin

Omurlarımızın arasında bulunan diskler işlevlerini düzgün bir biçimde sağlayabilmek için suya ihtiyaç duyarlar. Normalde bu disklerin her birinin içindeki su oranı %80'dir. Fakat yaşlılıkla birlikte vücuttaki su oranı azaldığı için bu disklerde de su oranı düşer. Bu yüzden su tüketimimizi artırırsak bu disklerdeki su kaybını ve dejenerasyonu erteleyebiliriz. Ve böylelikle boyun ve diğer omurga ağrılarını önlemiş oluruz.

2) Telefonu Uygun Pozisyonda Kullanın

Bazen farkında olmadan telefonla konuşurken boyun kaslarımızı çok zorlarız ve disklerde zorlanmaya neden olabilecek bir pozisyonda boynumuzu tutabiliriz. Ayrıca mesaj yazarken de çoğu zaman boynumuz eğik durur ve bu pozisyon boyun sağlığımız için hiç de uygun değildir. Bunun önüne geçmek için bluetooth kulaklık ile konuşabiliriz, mesaj yazarken veya telefonla vakit geçirirken telefonu yukarıda tutup boynun eğilmesinin önüne geçin.

3) Yüzün

Çoğu araştırma yüzmenin boyun ağrıları üzerinde iyileştirici etkisi bulunduğunu ortaya koymuştur.

4) Fizyoterapistten Yardım Alın

Tekrarlı boyun zorlanmaları yaşamamak için uygun duruş ve yaşam stili hakkın fizyoterapistinizden görüş alabilirsiniz. Bunun dışında zayıf bölgelerdeki kasların güçlendirilmesi hakkında egzersiz programı alabilirsiniz.

5) Kuru İğnelemeyi Düşünün

Geçmeyen boyun ağrılarınız varsa, derin bölgelerdeki kasların spazmını bazen el ile çözmek mümkün olamayabilir. Bu yüzden bu bölgelerdeki dolaşımı artırmak ve ağrıyı azaltmak için biraz ağrılı bir tedavi yöntemi olsa da kuru iğneleme tedavisini düşünebilirsiniz.

6) Boynu Destekleyen Bir Sandalye Kullanın

Uzun süre oturur pozisyonda çalışanlar için her yarım saatte bir boynu 4-5 dakikalığına dinlendirmek üzere boyun destekli ofis sandalyeleri kullanabilirler. Bu gerçekten boyun kaslarının zorlanmasının önüne geçen koruyucu bir yöntemdir.

7) Uygun Yastık Kullanın

Yatış pozisyonunuza göre yastık yüksekliğini ayarlamanız gerekecektir. Ayrıca bu yastıkların uygun sertlikte olması da önemlidir. Bu konu hakkında fizyoterapistinize danışabilirsiniz.

8) Magnezyum Alın

Kaslarımızın relaksasyonu için gerekli olan bu mineral eksikliğinde kaslarımız kolayca zorlanmalara maruz kalabilir. Bu nedenle magnezyum içeren gıdalar tüketerek bu durumun önüne geçebilirsiniz.

boyun ağrısı boyun ağrıları tedavisi boyun ağrısına ne iyi gelir boyun ağrısı fizik tedavi