Bel Zorlanması ve İncinmesi

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-13 22:38. Okunma 2066.

Bel zorlanması ve incinmesinin en büyük nedenlerinin başında kişilerin ağır kaldırması durumu ve de hareketlerin aniden tamamlanması gelir. Bunun yanı sıra sürekli olarak yorucu bir işe maruz kalmak aynı zamanda kronik bir bel ağrısının oluşmasında etkili olur. Böyle durumlarda doktora başvuran hastaların neredeyse tamamı ”beklenmedik” bir ağrı olarak ifade eder. Ancak geriye dönüp yaşam şekline bakıldığında belin bu ağrıları yaşaması muhtemeldir. Bu ağrılar zamanla birikerek birden ortaya çıkan ağrılardır.

Ülkemiz insanlarının % 80’lik bir oranına baktığınızda en azından yılda bir kez böyle bir ağrı şikâyeti yaşadığını görebilirsiniz. Bel ağrılarının inflamatuar, infeksiyöz ve tümöral nedenlerden dolayı görülmesi seyrektir. Hasta hekim tarafından ayrıntılı bir şekilde muayene edildiğinde aynı zamanda belin farklı dokularından buraya yayılan ağrıların olduğu ve psikolojik bir bel ağrısı yaşamış olması da muhtemel tanılar arasındadır. Bu tip ağrıların tespiti oldukça önemlidir ve burada doktorun yeterliliği önemlidir.

Bel ağrıları ve bel incinmelerinde genellikle ilaç tedavisi yeterli gelecektir ancak bazı ağrılar vardır ki onlar da istirahatla geçer ve hastaya ciddi anlamda bir iz bırakmaz. Bu ağrıların kolayca bir şekilde geçiştirilmesinde fizik tedavi uygulamasının da önemi büyüktür. Aynı zamanda problemin tekrarlanmaması adına fizik tedavi görmek kişiye fayda sağlayacaktır. Fizik tedavi ya da başka bir tedavi şekli olan kuru iğne tedavisi böyle şikayetleri olan hastalarda etkin olarak tavsiye edilmektedir.

Bel zorlanması bel ağrısı bel incinmesi bel incinmesinde ne yapılmalı bel zorlanmasında ağrı oluşursa bel ağrısı yaşıyorum ne yapmalıyım bel incinmesinde uygulanacaklar ağrılar