Bel Fıtığı Nedir? Bel Fıtığı Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2017-02-05 21:35. Okunma 2862.

Bel fıtığı denildiğinde, genelde cerrahi bir sorun varmış gibi algılanır. Oysa bu hastalık beyin cerrahisi bölümünün uzmanlık alanının yanı sıra ameliyatsız olarak fizik tedavinin uzmanlık alanına da girmektedir.

Bel fıtığı, kıkırdakların arasındaki disklerin yerinden oynayarak omurilik ve bacaklara uzanan sinirlere etki etmesi nedeniyle ortaya çıkan rahatsızlıktır. Bel fıtığının herhangi bir yaş kriteri yoktur. Her yaştan insanda görülebilir. Bu nedenle bel fıtığı tedavisi etki ettiği alandaki zarara göre de değişiklik göstermektedir.

Birçok kişinin merak ettiği bu hastalığın belirtileri bacaklara etki ettiği için değişik şiddetlere ulaşmaktadır. Tedavisi de bu ölçüde değişiklik göstermektedir. Öncelikle ilaç tedavisiyle başlayan tedavi, fizik tedavi ve ameliyatla sonlanır.

Bel Fıtığında Fizik Tedavi

Bel fıtığı sorununda iyi sonuçlar alınması fizik tedaviyle mümkündür. Bu nedenle bel fıtığı fizik tedavi seçeneği, çoğunlukla elektroterapi yöntemlerinin uygulanması şeklindedir. Bu elektroterapi cihazlarının yanı sıra fizyoterapistinizin sizlere vereceği ev egzersizleri de önemli bir yer tutar. Ayrıca bel fıtığının fizik tedavisinde fizyoterapistler manuel terapi, kinesiotaping ve osteopati gibi teknikler de uygulayabilmektedir.

Fizik tedavide uygulanan bu tedaviler oldukça başarılı sonuçlar alınmasına neden olur. Bel fıtığında fizik tedavi için alınacak sonuçlar, hastanın büyük ölçüde şikayetlerini gidermektedir. Bel fıtığı için fizik tedavi seansları genellikle, 2 haftalık ya da 4 haftalık seanslar halinde uygulanmaktadır.

Fizik tedavinin uygulanma sürecinden sonra hastaların kendilerine verilen bel egzersizlerini düzenli olarak yapması bel ağrılarının tekrar nüksetmemesi açısından önemli bir husustur.

Bel Fıtığı Fizik Tedavi Seans Ücretleri

Devlet hastanelerinde de uygulanan fizik tedavi seansları mevcuttur fakat, hastalar tarafından  genellikle uzun bekleme süreleri nedeniyle özel hastaneler tercih edilir. Bunların yanında özel tedavi teknikleri uygulanan özel klinikler vardır. Bel fıtıklarının fizik tedavi seansları devlet hastanelerinde ücretsiz olmakla birlikte özel hastaneler ve özel kliniklerde seans ücretleri değişmektedir. Hastalar öncelikle bel fıtıkları için hangi bölüme gidileceği konusunda bilgilendirilmelidir. Bel fıtığı şikayeti ile hastaneye başvuran hastalar genellikle fizik tedavi, ortopedi ve beyin cerrahisi bölümlerine yönlendirilir. Bu bölümlerin herhangi birinde muayene olan hasta emar (MR) sonuçlarına göre fizik tedavi ve rehabilitasyona yönlendirilir.

Bu bölümde ise hastaya seanslar yazılır ve belirlenen bir randevu tarihi diğer hastaların yoğunluğuna göre belirlenerek hastayla iletişime geçilir. Bu süreçten sonra düzenli olarak tedavi uygulanır. Uygulanan fizik tedavi seanslarının yanında hastalar doktorun yazdığı reçete doğrultusunda ilaçlarını kullanabilir.Hastanın şikayetleri her bir seanstan sonra biraz daha azalır ve tedavi sonunda şikayetlerin büyük bir kısmı azalır.

bel fıtığı bel fıtığı nedir bel fıtığı fizik tedavi seansları bel fıtığı seans ücretleri