Bel Ağrısı ve Fizik Tedavisi

Yayınlanma Tarihi: 2017-01-14 11:28. Okunma 1947.

Bel ağrısı erişkinlerin %80'inde hayatlarında en az bir defa karşılaştığı büyük bir iş gücü kaybına neden olan sağlık sorunlarından birisidir. Çalışan nüfusun en az % 25'i her yıl bel ağrısı şikayetlerinde bulunmaktadır. Bel ağrıları bir hastalık değil, belirtidir ve     oluşmasının çok çeşitli nedenleri vardır.

Bel Ağrısının Nedenleri Nelerdir?
En sık neden olarak omurganın yanlış kullanımı ve postür bozukluğu olan bel ağrılarının asıl kaynağını bulmak için iyi bir fizik muayene gereklidir.  Disklerdeki problemler, bağ ve kas dokularındaki zorlanmalar, faset eklem, kıkırdak ve kemik problemleri, bel kaymaları, omurilik problemleri, travmalar, enfeksiyon ve tümörler bel ağrılarının kaynağını oluşturabilecek nedenlerdendir. Fakat bel ağrılarının en büyük nedeni olarak karşımıza disk kaynaklı bel fıtıkları çıkar.

Bel Ağrısı Kimlerde Daha Sık Görülebilir?
Vücut ağırlığı fazla olan kişilerde, uzun boya sahip kişilerde, sigara kullananlarda, hamilelerde, ağır işlerde çalışan kişilerde, sürekli masa başında hareketsiz çalışan kişilerde, aşırı bel rotasyonu yapmak durumunda kalan sporcularda, uzun süre ayakta sabit duran kişilerde bel ağrılarının görülme sıklığı artar.

Bel Ağrısının Tedavisi Nasıl Olur?
Yapılan fizik muayene sonrası bel ağrılarının nedeni belirlendikten sonra fizyoterapistler ergonomik duruş, postür eğitimi, günlük yaşamda belini nasıl kullanacağını, çalışma pozisyonu hakkında hastaları bilgilendirir. Bel ağrılarının tedavisinda ilac tedavilerinin yanında fizik tedavi ve istirahat önerilmelidir. Fizik tedavi uygulamalarına göz atacak olursak elektroterapide yer alan TENS, ultrason, lazer ve sıcak uygulamalar ağrıyı gidermede önemlidir. Bunların yanı sıra manuel terapi, osteopati, kuru iğneleme ve bel bölgesinin esnekliğini artıran ve güçlenmesini sağlayan egzersizler oldukça faydalıdır.

bel ağrısı fizik tedavi fizyoterapist bel ağrısı nedenleri bel fıtığı