Bel Ağrısı Nedenleri

Yayınlanma Tarihi: 2016-10-13 21:35. Okunma 1914.

Bel ağrıları birçok insanın günlük yaşantısında sıklıkla karşılaştıkları durumların başında gelir. Bazı kişilerde anlık olarak yaşanırken bazılarında ise süreklilik arz eder. Bu bel ağrılarından kurtulmak için ise yapması gereken bir takım önlemler vardır. Bu önlemler zamanında alındığı takdirde bel ağrısının daha da şiddetlenmesinin önüne geçilebilir. Bel ağrılarında genel olarak ağrının başladığı bölge belin alt tarafı ile kalçanın üst kısmıdır ve buradan topuklara kadar ilerler. Bu durumda ani kasılmaların olması muhtemeldir bu durumda vücudun diğer bölgeleri de etkilenir.

Bel ağrılarının nedenlerinden birisi de kaslarda meydana gelen zedelenmeler ve de bağların buna bağlı olarak çekilmesi durumudur. Ancak bazı durumlarda da disklerde meydana gelebilecek bir kayma sonucunda ağrı oluşabilir. Bel ağrısı yaşamamak için birinci kural kişilerin ani hareketlerden kaçınması ve de yanlış oturma pozisyonlarından uzaklaşmasıdır. Genellikle spor esnasında yaşanabilen bu durum aynı zamanda uzun süre hareketsiz kalmadan da kaynaklanır.  Bel ağrısında süre değişken olur bazı kişilerde hapşırma ve de öksürme gibi nedenler bel ağrısının ortaya çıkmasına sebep olur. Sebepsiz olarak ortaya çıkan bel ağrısına da özgül ağrılar denilir.

Bel ağrılarını geçirmek bir hayli zordur hatta gerekli tedavinin yapılmasına karşın iyileşmeyen bel ağrılarının da görüldüğü olur. Bu nedenle bel ağrısına çözüm başladıktan sonra değil henüz başlamadan önlemi almaktır. Bir kez bel ağrısı yaşanırsa unutmamak gerekir ki bunun tekrarı olacaktır.

bel ağrısı bel ağrısı nasıl geçer bel ağrısı nasıl başlar bel ağrılarına çözüm nedir bel ağrısı geçer mi bel ağrısı nedenleri