Bel Ağrılarında Fizik Tedavi Yöntemleri

Yayınlanma Tarihi: 2017-03-28 14:03. Okunma 2300.

Bel Ağrılarında Fizik Tedavi Yöntemleri

Bel ağrıları hemen hemen her insanın hayatında en az bir defa başına gelen genel bir halk sağlığı problemidir. Bel ağrıları kişinin yaşam kalitesini etkiler ve iş gücü kaybına neden olur. Bununla birlikte toplumda çok sık görülen bir rahatsızlık olmasından dolayı bel ağrılarında fizik tedavi yöntemlerini sizler için araştırdık.

Öncelikle bel ağrılarının tedavisi, konservatif(koruyucu) tedaviler  ve cerrahi tedaviler olarak 2’ye ayrılır. Koruyucu tedaviler ise ilaç tedavileri, fizik tedavi uygulamaları, enjeksiyon uygulamaları ve ortez desteği gibi tedavileri barındırır. Bu tedaviler içerisinde en çok önem verilmesi gereken konu bel egzersizleridir.

Bel Ağrılarında Hangi Fizik Tedavi Yöntemleri Uygulanır?

Bel ağrılarında sıcak jeller (hotpack), infraruj, TENS akımları, vakum, lazer, traksiyon cihazı, ultrason gibi elektroterapi yöntemleri, manuel terapi, osteopati, bantlama tedavisi ve kuru iğneleme gibi özel fizik tedavi yöntemleri, masaj ve tedavi edici egzersizler uygulanır.

Bel Ağrılarında Fizik Tedavinin Yararları Nelerdir?

Bel ağrıları için uygulanan fizik tedavi yöntemleri sonrasında bel bölgesindeki kasların spazmı azalır, bel ağrısı azalır, eklem hareket açıklıkları artırılır, bel bölgesi ve core kasları güçlendirilir, hastaların esnekliği artırılır ve günlük yaşam aktivitelerinin kolaylaşması sağlanır.

Bel Ağrılarında Kaç Seans Fizik Tedavi Yeterli Olur?

Bel ağrılarında fizik tedavi olarak elektroterapi uygulamalarına hastalar hergün alınabilir. Bu seanslar 15-30 seans arasında sürebilir. Bunun yanı sıra manuel terapi gibi özel tekniklerin uygulandığı fizik tedavi uygulamaları haftada 2-3 seans olacak şekilde düzenlenir. Hastaların ağrıları dindirildikten sonra, bu ağrıların tekrar nüks etmemesi adına fizyoterapistler tarafından verilen ev egzersiz programları ise günde 3 defa olmak üzere hayat boyu sürdürülmelidir. Ayrıca hastalar bel bölgesinin ergonomik kullanımı hakkında da fizyoterapistler tarafından bilgilendirilmelidir.

bel fıtığı fizik tedavi bel ağrıları fizik tedavi bel ağrıları seans