Bacak Ağrısında Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-23 16:15. Okunma 2070.

Ağrıyan Bacaklar Fizik Tedavide İyileşiyor

Ağrılı bacaklar birçok hastalığın habercisi veya birçok hastalığın sonucu olabilir. En sık rastlanan şikayetler arasında aslında basit gibi görünen sıkıntılar yer almaktadır. Bacak ağrısı fizik tedavi konusunun uzmanlık alanlarından birisidir.

Başlıca Bacak Ağrısı Nedenleri:

-          uzun süre ayakta durmanın getirdiği meslek hastalıkları

-          varis gibi dolaşım bozuklukları

-          romatizmal, eklemsel hastalıklar

be   bel fıtığının yayılan ağrısı

Bacak ağrısının nedeni ne olursa olsun, geçmesinde fizik tedavi bilimi mucizeler yaratmaktadır. Düzenli fizik tedavi sayesinde herkes bacak ağrısından kurtulabilir. Bacak ağrısı fizik tedavi yanıtı veren problemlerden birisidir, ağrının türüne göre uygun metod seçilerek hastanın yaşam kalitesinde iyileştirmeler yapılır.

Bacak ağrısı fizik tedavi seçenekleri arasında manuel terapi, kuru iğneleme, kinesiotape, osteopati gibi türler bulunmaktadır. En sık tercih edilen yöntem olan manuel terapi seçeneğinde hastanın kas ve fasya dokusuna çeşitli baskılar ve dokunuşlar uygulanarak eklemlerde gevşeme sağlanır, ağrı azaltılır. Hangi yöntemi seçerseniz seçin unutulmaması gereken tek şey; fizik tedavinin kesinlikle işin uzmanları tarafından, bu işin eğitimini almış kişiler tarafından yapılması gereken bir bilim dalı olduğudur. Sağlığınızdan olmamanız ve vücudunuzda kalıcı hasar kalmaması için eğitimsiz, halk arasında kırıkçı-çıkıkçı olarak tabir edilen kişilere itibar etmeyiniz. Fizik tedavi uygulayacak fizyoterapistin mutlaka eğitim düzeyini gösteren diploma ve sertifikasyonlarını kontrol ediniz. Gittiğiniz bir merkez varsa aynı şekilde izin belgelerini incelemeden hiçbir tedaviyi kabul etmeyiniz.

bacak ağrısı bacak ağrısı fizik tedavi bacak ağrısı tedavi