Ayak Bileği Burkulmalarında Fizik Tedavi

Yayınlanma Tarihi: 2016-05-24 18:55. Okunma 2756.

Çoğumuz günlük yaşamda yürürken veya yürüyüş yahut koşu yapma esnasında kendimize fazla dikkat etmeyiz. Özellikle yanlış basma veya yürür iken dikkat etmediğimizde ayak bileğimizi burkarız..

Koşu esnasında veya yürürken ayak bileğinizi burktuğunuz da öncelikle hemen hemen her zaman buz tedavisi uygularsınız fakat bu işin uzmanlarına gittiğinizde ise size emin olun fizik tedavi önereceklerdir. Fizik tedavi nasıl uygulanır şimdi biraz da bunlardan bahsedelim. Aslında bizlerin ayak bileği burkulması diye adlandırdığımız olay bir kemiği diğer kemiğe bağlayan lif dokusunun zarar görmesidir. Tıbbi olarak burkulma ise üç derecedir. 1. Derece ayağınızın üstüne basabilirsiniz fakat hafif ağrı hissedersiniz. 2. Derece ise ayağınızın üstüne basmakta zorlanırsınız. 3. Derece ise müthiş ağrılıdır ve ayağınızın üstüne hiç basamazsınız.

Burkulmanın belirtileri ise ayakta şişme, morarma, ağrı ve rahat hareket edememe gibi durumlardır.

Burkulma tedavileri ise yine üç şekilde görülür.

Öncelikle teşhisin konulması ve hemen tedaviye başlanılması sizin açınızdan yararlıdır yoksa gecikme durumlarında ayağınızın lif dokusu daha fazla zarar görebilir.

Öncelikli olarak burkulmadan 48 ile 72 saat içerisinde ayağınızı korumalı ve üstüne basmamalısınız. Eğer çok şiddetli ağrılarınız var ise buz tedavisi uygulamalısınız. Buz tedavisinden sonra halen ağrınız var ise ayağınızı sararak sabit pozisyonda tutmalısınız. Ayağınıza eğer fizik tedavi uygulanması gerekiyorsa fizik tedavinin amacı ayağınızda ki şişmeyi engellemek kaslarınızın tembelleşmesini ve ayağınızın kan dolaşımını rahatça bir şekilde yapabilmesi içindir ki kesinlikle aksatmadan hemen uzmanından yardım almalısınız.

Fizik tedavi de neymiş boşa zaman kaybı falan demeyin ayak bileği sağlığınız açısından çok önemli bir konu olduğu için dikkate almalısınız.

ayak bileği burkulması bilek burkulması burkulma fizik tedavi